Jak dokážou nové možnosti 3D audia obohatit herní zážitek?
Letos v červnu oznámená hra Returnal míří exkluzivně na PlayStation 5 v příštím roce. I když tento titul možná nevzbudil největší očekávání, nyní se o něm dozvídáme zajímavé detaily. Konzole PS5 přijde s revolučními možnostmi 3D audia, i když jak jsme vás již dříve informovali, nebude zpočátku dostupné na běžných reproduktorech televize, ale jen se speciálními sluchátky.
Právě ve hře Returnal má zvuk představovat důležitou roli i z herního pohledu. V rozhovoru pro deník Washington Post to uvedl zástupce vývojářského studia Harry Kreuger: „Myslím si, že to bude vlastně úplně jednoduché - uslyšíte zde dopadat kapky deště na vaši hlavu. Zní to divně a možná až příliš zjednodušeně, ale když stojíte na začátku sekvence, můžete se soustředit na velmi jemné zvuky plamenů tančících vrakem vaší lodi, zatímco z vrcholků stromu nad vámi padá mírný déšť.“
Vývojáři v rámci důkladné práce na ozvučení hry museli zvolit jiný přístup než dříve. Každý zvuk především musí zaznamenávat tak, jak by ho opravdu slyšel člověk a ještě ve vztahu ke směru, odkud pochází. Takže vše nahrávají z různé vzdálenosti, pozic a všechny zvukové vrstvy pak zjemňují a ladí pro dokonalý finální zážitek.
S novými poznatky se na Returnal těšíme o něco více a příští rok ukáže, nakolik next-gen technologické prvky a postupy v praxi fungují.