PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls | Recenze

PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls

• 29. 8. 2021, 10:00

Další hra na motivy oblíbené Tlapkové patroly míří opět vyloženě na děti. Bude to ale stačit?

Od minulého listopadu, kdy vyšla předchozí Paw Patrol hra, neuběhl ještě ani rok a máme tu další výpravu za statečnými Tlapkami. Tentokrát se jedná o hru na motivy stejnojmenného filmu, který v těchto dnech dorazí také do kin, jinak se toho ale moc nezměnilo.

Tlapky se tentokrát vydávají do města Adventure City, kde se do party připojí nová tlapka, psí slečna Liberty a kde zlý starosta Humdinger tropí neplechy. Jinak se toho moc nezměnilo a opět se jedná o jednoduchou skákačku v 3D provedení, která je rozdělená na jednotlivé mise. Do mise se vždycky vydá dvojice pejsků, a i postup jednotlivých misí je prakticky totožný. Mise je zpravidla rozdělena na dvě části, které jsou odděleny nutností využít nějakou speciální schopnost jednotlivých hrdinů. Marshall tak umí třeba sekerou prosekat dřevěnou překážku, Chase umí střílet lano a jezdit po lanovce a Rubble využije svou silnou vrtačku. Tlapky mají některé nové schopnosti, což odpovídá i posunu ve filmech. Tyto akce jsou doprovázeny velmi jednoduchými quick-time-eventy.

Zdroj: Outright Games LLC

Dvojice hrdinů v misi znamená také to, že je opět přítomen lokální multiplayer a dva prckové si tak můžou hru zahrát v kooperaci. Problém ovšem je, že hra je hodně jednoduchá a už pro mého šestiletého syna, který jinak Tlapky miluje, začíná být celkem nudná. Jedná se stále o stejný postup, skákání, občas nějaká speciální schopnost, a to je prakticky všechno. Chybí tu nějaká výzva, která by ze hry dělala trochu náročnou zábavu. Na druhou stranu druhý, čtyřletý, si hru celkem užíval.

PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls | Game Announce Trailer | USA

Prakticky jedinou změnou jsou občasné mise s vozidly, kde se posadíte za volant nebo řídítka některého z nových vozidel, které Tlapky do nové mise dostaly. I tady je hra ale jednoduchá, protože jde prakticky o střídání tří pruhů tak, aby se vozidlo vyhnulo překážce a současně ideálně sbíralo všude rozeseté psí pamlsky. Ty můžete sbírat napříč celou hrou společně s odznaky, které bývají schovány trochu lépe. To je vlastně jediné lákadlo, protože pokud vysbíráte kompletně všechno, získáte za hru platinovou trofej, a to může být pro někoho důvod proč mise hrát znovu.

Za plnění misí se také otevírají různé minihry, které si můžete zahrát jak sami, tak v kooperaci a malí hráči si tak můžou zazpívat a zatancovat „Tlap-tlak-boogie“, různě běhat na čas, skákat a podobně. Opět ale nic, co bychom neviděli v předchozí hře a minihry jsou tak jednoduché, že brzy omrzí.

Po technické stránce hra rozhodně neurazí, hlavní hrdinové jsou podobní svým seriálovým předlohám, a i prostředí vypadá hezky. Jen by mohlo být trochu zaplněnější a zajímavější. Nečekejte ale nějaké grafické orgie, zkrátka řekněme standard. Ostuda je také, že pejskové vůbec nemluví a jediný, který prohodí pár slov je Rider, vůdce party. Oproti minulé hře se mi ale zdá, že se změnil dabér.

Zdroj: Outright Games LLC

Zásadním problémem ale je, že hra je neuvěřitelné krátká. Pokud půjdete čistě po misích a nebudete řešit sbírání kostí a trofejí, budete mít dohráno za dvě hodiny. Pokud budete chtít platinu, tak řekněme za čtyři, možná ani to ne. A to je na hru za 1000 Kč dost málo. Pokud si k tomu připočteme hodně velkou jednoduchost, máme tu hru skutečně pro ty nejmenší děti, kterým se bude líbit, že tam jsou jejich oblíbený hrdinové a že „je to barevné a hýbe se to“. Pokud můžete počkejte si, až bude hra v akci a pak si ji klidně zahrajte. Za plnou cenu to dobře zvažte, případně si kupte předchozí díl Mighty Pups Save Adventure Bay, který je často ve slevě (viz graf vývoje ceny v profilu hry) a který je prakticky totožný.

PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay
Název hry

Datum vydání PS4

6. 11. 2020

Aktuální cena na PS Store

799 Kč

Žánry

Rodinná, Arkáda

Jednoduchá skákačka v omezeném 3D prostředí, kde Tlapky plní různé, velmi podobné, mise.

Zlatý standard, který je hezký na pohled, ale nic zásadního nepřinese. Zásadní je, že vzhled vychází ze seriálové předlohy.

Tlapky řeší problémy ve městě Adventure Bay, ale žádný zásadní příběh nečekejme.

Jednoduchá hratelnost bez větší výzvy, která bohužel brzy omrzí i trochu starší děti.

Téměř úplná absence dabingu je velká škoda.

Hra podporuje kooperaci pro dva hráče, kteří mohou mise i minihry plnit společně.

Hra je opravdu krátká a pokud se nebudete s ničím patlat, za dvě hodiny je hotovo. Za tu cenu trochu drahá zábava.

• Věrné seriálu
  • Jednoduché i pro malé děti
  • Hezká grafika dle předlohy
  • Jednoduchá platinovka
  • Hodně jednoduché
  • Absence jakékoliv výzvy
  • Slabý dabing
  • Opravdu krátká hratelnost
6/ 10

Pro menší děti zábavná hra podle oblíbeného seriálu, kterou ale kazí velmi krátká hratelnost, absence větší výzvy a opakování neustále téhož. Pro starší nemá smysl ji ani zkoušet. Příště by to už chtělo přidat trochu nějaké invence.