PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay - podruhé a jen lehce jinak | Recenze

PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay - podruhé a jen lehce jinak

• 13. 11. 2020, 09:00

Podruhé se vydáváme do města Adventure Bay, kde s hrdinnými Tlapkami vyřešíme řadu špatných situací.

O PAW patrol, neboli česky Tlapkové patrole, jsme mluvili už v našem tématu o hrách pro malé hráče. Tehdy jsme hru doporučovali koupit především v akci, a hlavně kritizovali její krátkost. Nyní tu máme další díl příběhu z města Adventure Bay a tentokrát půjde i o supertlapky.

Zdroj: Outright Games

Pokud máte, jako já, doma dvě malé děti, asi jste se s pohádkou také setkali. V hlavní roli je partička pejsků, každý s nějakou speciální schopností a ti fungují pro město jako hasiči, policie, záchranáři a mnoho dalšího. Jejich velitelem je chlapec Ryder a ten také zadává pejskům všechny mise i v této hře. Každou misi uvozuje jednoduché plánování, kde je vysvětleno, kde se něco děje. Bohužel vše je v angličtině, a tak budete muset menším dětem poradit. Nicméně scénky před misí jsou udělané velmi návodně a je jasně vidět, který pejsek půjde do akce a jaká schopnost bude potřeba. Ostatně hlavní hrdiny do mise hra vždy vybírá sama.

PAW Patrol Mighty Pups Save Adventure Bay - Announce Trailer | PS4

Do každé mise jdete se dvěma pejsky najednou, což je rozdíl oproti původní hře. A další změna je viditelná ihned, co vás poměrně dlouhý loading načte do hry. Styl se totiž změnil z klasické plošinovky na 3D prostředí, ve kterém se můžou pejskové volně pohybovat. Aby bylo jasno, stále se jedná o naprosto uzavřené koridory, ale děti měly radost, že se můžou více pohybovat, než jen dopředu a dozadu. Z dalších pohybů je k dispozici už jen skok, a pak speciální schopnost, kterou v tlapkách probudí meteorit, který spadl nedaleko města Adventure Bay. Jejich použití je realizováno různými quick-time eventy, ve kterých opravujete lanovku nebo rozbíjíte sbíječkou kámen. Hra vždy přehledně zobrazuje, co je třeba dělat a jaká tlačítka na to potřebujete.

Pokud jste sběratel trofejí, tak tahle hra může být přímo pro vás. Platinová trofej se totiž dá získat hodně snadno.

Misí je celkem sedm, a ještě jednou tolik je dalších miniher, které se za splnění misí otevřou. V nich budou děti s pejsky tancovat Tlap Tlap boogie, probíhat trať na čas a pár dalších aktivit, z nichž každá má celkem tři úrovně obtížnosti. Náplň misí by se dala rozdělit do dvou typů. Jedním z nich je běhání s dvěma pejsky a druhým je jízda nebo let po předdefinované trase a hrabání sněhu, respektive vyhýbání se mrakům na nebi. Bohužel let i jízda jsou prakticky jasné kopie, jen v jiném prostředí.

V rámci misí vždy musíte najít tři zlaté odznaky, ale také lze sbírat kosti, kterých je celkem mnoho tisíc a za jejich sběr se otevírají další bonusy. Jsou to ale jen obrázky z města, výjevy aktivit, které jsou ve hře a portréty jednotlivých pejsků, což je sice hezké, ale děti to moc nenadchne. Obsah je tedy hodně krátký a můj pětiletý kluk hru dohrál ani ne za 4 hodiny. Sice nenasbíral úplně vše, ale dobré tři čtvrtiny odznaků a kostí. Super ale je, že hru můžou hrát dva hráči zároveň v lokálním multiplayeru.

Po grafické stránce není hře co vytknout. Je to hra pro děti, takže na ní musíme klást trochu menší nároky, nicméně i tak vypadá hezky. Děti jasně poznají všechny pejsky, včetně těch méně běžných, jako je Everest nebo Tucker a jsou tu i další postavy včetně třeba paní starostky a její ikonické slepičky Chickaletty. Samozřejmě sedí i dabing, ale bohužel pouze pokud děti znají anglickou verzi.

PAW Patrol Mighty Pups Save Adventure Bay není špatná hra, děti se u ní moc hezky bavily, ale je prostě krátká, a navíc za cenu lehce přes 1000 korun, to je skutečně moc. Přitom jaký by byl problém dát tam třeba dvojnásobek misí, když už je připravený engine, postavičky, vlastně všechno. Dětem by duplicitní obsah až tak nevadil, a hned by to vypadalo lépe. Pro děti je to tedy super hra, ale až bude za nějakou hodně akční cenu.

• moc hezké zpracování
  • známé postavičky
  • změna do 3D