Uncharted - recenze filmového zpracování | Recenze

Uncharted - recenze filmového zpracování

Velmi příjemné překvapení.

O tom, že právě v kinech běží nejnovější herní film podle oblíbené série z pera Naughty Dogs - Uncharted - asi víte. Na film jsem se vydal a rád bych se podělil o svoje dojmy, protože hned na začátku nebudu zakrývat, že jsem byl příjemně překvapen.

Předně si jasně řekněme, že film a jeho scénář je inspirován sérií Uncharted, ale nevychází přesně z příběhu žádného dílu. Jsou tu samozřejmě styčné plochy především v podobě hlavních hrdinů a některých dalších postav a také je příběh podobně ambiciozní a bláznivý, jako jsou jednotlivé příběhy her. S hlavním hrdinou Nathanem Drakem se setkáváme v době jeho dětství, kdy se svým bratrem dělají, co nemají a při jedné krádeži jsou přistiženi. Bratr Sam následně Nathana opouští aby se vyhnul vězení a oba hrdinové tak tráví další roky odděleně. Nathan postupně vyroste a začne pracovat jako barman v luxusním baru, kde se setká se svým budoucím přítelem Sullym. Ten mu nabídne účast na zajímavém dobrodružství, které vede k výpravě napříč celým filmem.

O tom, že vaším cílem bude poklad asi není třeba nějak obšírně mluvit, ale než se k němu dostaneme, projdou hrdinové řadou hádanek přesně v herním stylu, budou hledat vodítka, procházet katakombami a také trochu bojovat. O poklad totiž neusilují sami, ale také démonický dědic jedné z velmi bohatých rodin, hraný Antoniem Banderasem, kterému role krásně sedne. Kromě Banderase samozřejmě musím zmínit hlavního hrdinu Nathana, kterého hraje Tom Holland (filmový Spider-Man) a ač jsem z počátku měl k této roli výtky, musím říct, že mě překvapil nejen svou fyzičkou, ale i tím, jak Nathana dobře uchopil a krom síly a mrštnosti mu dal do vínku také humor. Tomovi sekunduje Mark Wahlberg jako mladý Sully Sulivan a i když Sullyho bych si představoval maličko jinak i on velmi dobře vystihl charakter chamtivého ale dobrotivého dobrodruha, který si postupně k mladému Nathanovi najde cestu. Za zmínku stojí ještě postava Chloe, kterou známe z her také a kterou moc hezky zahrála Sophia Ali. Její postava sice neměla úplně prostor se kompletně rozvinout, ale zase se s ní třeba ještě setkáme.

Uncharted je především akční a dobrodružný film, který sází na krásnou výpravu a přehledné souboje plné parkouru a kaskadérských kousků. Všemu vévodí finální bitka na velkých lodích, kterou známe z traileru a která je opravdu dobrá. Celý příběh navíc může klidně pokračovat dál, takže pokud se filmu zadaří, můžeme se dočkat dalších dílů. Z mého pohledu jsem určitě pro, protože mě celý film opravdu bavil. Jasně, není to nějaká oskarová pecka, ale to snad ani nikdo nečekal ne?

UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection
Název hry

UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection