Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - návrat legendy ve skvělé formě | Recenze

Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - návrat legendy ve skvělé formě

• 13. 9. 2020, 10:00

Activision přichází s dalším remakem legendární hry, kterou si mnoho z nás pamatuje ze svých mladých let. Povede se přenést ducha původní hry i na moderní konzole?

Remaků starších her je v poslední době poměrně hodně. Některé jsou povedené, některé méně, ale mezi ty zdařilejší určitě patří ty od vydavatele Activision – Spyro: Reignited Trilogy a Crash Bandicoot. Díky úspěchu těchto her se Activision nemusí bát pustit se do další legendy, tentokráte v hlavní roli se skateboardem. Mluvíme samozřejmě o dnes recenzované hře Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2, která vychází ze zhruba 20 let starého originálu a zahrnuje první dva, prakticky nejlepší, díly v jedné kolekci. Vývoj byl zadán společnosti Vicarious Visions, která měla, co dočinění již s předchozími díly.

Tony Hawk’s Pro Skater 1 and 2 - Launch Trailer | PS4

Náplň hry je prakticky jednoduchá, ale geniální. Do hry vstoupíte jako jeden z legendárních skateboardistů, případně si můžete vytvořit vlastního hrdinu, volitelně si projdete názorným tutoriálem, a naskočíte do jednoho z mnoha skate parků. Každý park obsahuje celou řadu úkolů, které můžete plnit a za které získáváte body pro otevření dalších parků. Můžete tak sbírat legendární písmena S.K.A.T.E, hledat skryté pásky, plnit úkoly tematicky laděné k danému parku, nebo zkrátka jen splnit limit pro maximální skóre. Háček je v tom, že vždy máte dvě minuty, během kterých musíte zvládnout celý úkol, jinak ho musíte opakovat stále znova. Někdy tak stihnete během dvou minut splnit třeba tři, jindy vám nebude čas stačit na nic. Každopádně tak budete neustále opakovat dvouminutovky až se vám povede splnit tolik úkolů, že budete moci pokračovat do dalšího levelu. Pokud si chcete jen nastudovat celou lokaci, můžete si samozřejmě pustit Free Ride bez úkolů.

Napříč oběma hrami najdeme celkem devatenáct různých hřišť, přičemž někdy jsou to relativně malé arény a jindy je to celý kaňon, který můžete projet odshora dolů. Najdeme mezi nimi základní skladiště, školu, kaňon, různé ulice a náměstí, nebo pláž v Kalifornii. Každopádně všechny arény jsou modernizovány tak, jak byly a hrají se stejně dobře jako kdysi před lety. Dokonce obsahují i stejné tajné lokace, které je třeba odemknout speciálním trikem nebo akcí. Tu a tam vše také ozvláštní Skate Park, kde máte za úkol oslnit porotu předvedenými triky a získanými body. Pokud se vám nepovede být aspoň na třetím místě, dál se nepohnete.

Základem celé hry je samozřejmě jízda na skateboardu a různé triky, které může váš hrdina provádět. Začnete jednoduchými přeskoky, otočkami a přidržením prkna a postupně se naučíte i složitější kombinace a speciální triky, které si můžete přiřadit do několika rychlých slotů. Navíc si postupně vylepšujete vlastnosti vašeho hrdiny za získané boty tak, abyste měli lepší techniku, rychlost nebo balanc. To vše vám umožní provádět vyšší skoky, delší přejezdy a lepší kombinace. Herní systém byl samozřejmě také modernizován, takže v prvním díle se objevuje schopnost manual, která umožňuje plynule přecházet mezi různými triky a také revert, který se objevil až ve druhém díle. Samozřejmě hardcore fanoušci si v menu můžou tyto novinky vypnout, stejně jako amatéři si můžou zapnout asistenty pro balanc, pády a podobně. To své si najde každý.

Jelikož se jedná o správný remake se vším všudy, nejdeme tu také multiplayer. Ten si můžete zahrát jak online, tak na jedné konzoli v režimu rozdělené obrazovky, což je dneska poměrně exotické. Online hra funguje poměrně dobře, i když občas je problém s lehkým cukáním a matchmaking taky nefunguje úplně dobře, protože byť jste nováček, často dostanete jako soupeře profíka, který během prvních deseti vteřin má více bodů než vy za celou hru. Jsou tu samozřejmě i žebříčky, různé mody, kde můžete zabírat ulice, hrát na nejvyšší skóre nebo nejlepší trik. Možností je skutečně hodně a je to docela dobrý příslib do budoucna. K online prvkům by se dal přiřadit i editor vlastních parků, které můžete sdílet s ostatními hráči, editovat jejich výtvory nebo je zkrátka jen zkoušet.

První díl z legendární série vyšel již v roce 1999 a o rok později ho následoval díl druhý. Oba tehdy vyšly pro konzoli PlayStation.

Technická stránka celé hry je na jedničku s hvězdičkou. Vše bylo kompletně zrekonstruováno a byť původní design byl zachován, vše samozřejmě kvalitativně odpovídá dnešním standardům. Hra navíc běží naprosto plynule v 60fps a na ovládání reaguje bez nejmenší prodlevy. V nabídce samozřejmě najdeme řadu legendárních jezdců, ale vtipné je, že jsou modernizováni do aktuální podoby. Nejčastěji se tak budete prohánět po parcích s padesátiletým Tony Hawkem, kterému to i ve skutečnosti dneska stále jezdí jako zamlada. Všechny jezdce můžete vybavit řadou různých oblečků a doplňků, koupit jim speciální design prkna a další prvky, které si nakupujete za herní měnu. Ta se zatím získává jen plněním úkolů ve hře, ale špitá se o tom, že by se ve hře později měly objevit mikrotransakce.

Samostatnou kapitolou je skvělý hudební podkres, který obsahuje řadu skladeb z původních her, ale je doplněn o spoustu aktuálních titulů. Hra navíc hraje prakticky neustále, ať jste v menu, ve hře, nebo se načítá. Navíc ve chvíli, kdy se vám daří a máte nějaké pěkné kombo, hra slušně přidá na hlasitosti, a tak krásně podkreslí situaci na televizi.

Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 je ukázkovým remakem, který dokáže přitáhnout jak fanoušky původní her, tak nové hráče. Fanoušci starých dílů ocení citlivé zachování vzhledu jednotlivých arén i herních možností, zatímco noví hráči budou pozitivně kvitovat moderní vzhled a technické zpracování, společně se skvělým soundtrackem. Za nás musíme Tony Hawka jedině doporučit, protože tohle se skutečně povedlo.

Legendární skateboardisté se prohání po různých lokacích a plní více či méně šílené úkoly. Nic více a nic méně.

Vzhled hry, stejně jako ostatní technické zpracování bylo převedeno do moderního hávu velmi dobře a na hru se skvěle dívá.

Příběh ve hře vlastně neexistuje a je to jen posloupnost různých skate parků, které si postupně otvíráte.

Remake dokázal zachovat perfektní hratelnost původních dílů a modernizoval jí na současné standardy.

Fenomenální hudební podkres, který měla již původní hra, byl rozšířen o další skladby ze současného repertoáru.

Ovládání reaguje vždy přesně a plynule, takže na něj se určitě nebudete moci vymlouvat.

Hrozně záleží, jak vám to půjde. Pokud uděláte všechny úkoly na první dobrou, máte za odpoledne celou hru za sebou. Pokud ne, můžete tam utopit klidně desítky hodin.

• vynikající technické zpracování
  • skvělý hudební soundtrack
  • perfektní ovládání
  • počet arén
  • legendární jezdci
  • trochu problémy s multiplayerem
  • trochu těžší na zvládnutí
9/ 10

Naprosto vzorový remake, za který se autoři nemusí vůbec stydět a je vidět, že to není jen tahačka na peníze, ale srdcový projekt. Pro znalce původních dílů je to povinnost, pro vás ostatní také, protože tohle stojí za to vyzkoušet.

• technické zpracování
  • nádherná grafika
  • skvělý soundtrack