Tiny Tina’s Wonderlands | Recenze

Tiny Tina’s Wonderlands

• 7. 4. 2022, 11:54

Gearbox si dává od Borderlands pauzu a odbočuje do fantasy světa Wonderlands – jaký zážitek na vás čeká?

Série Borderlands už si na herním trhu vydobyla své jméno, velké podpory ze strany vývojářů se dostávalo i nejnovějšímu přírůstku Borderlands 3. Ten získal před rokem i svoji plnohodnotnou PS5 verzi a mnoho bonusového obsahu, nyní přichází Gearbox s odbočkou. Samotný název hry přitom beru jako relativně nešťastný, lehce krkolomný a hlavně – pro cílovou skupinu se mi naprosto nezdá sexy. Kdoví, proč se novinka nejmenuje jen Wonderlands, čímž by zvukově hezky ladila a navazovala právě na Borderlands. Ono i náplň, styl a hratelnost jsou si ve finále podobné stejně jako názvy obou her.

Zdroj: 2K

Alespoň v rámci recenze si budu užívat kratšího názvu, a tak novince říkejme prostě Wonderlands. Svět zde se hodně liší od toho, co známe z hlavní zaběhlé série – je totiž zasazený do fantasy prostředí Dungeons & Dragons zpracovaného očima kreativců z Gearboxu. Provází nás zde Tiny Tina a postupně do jednoduchého příběhu prolíná celá řada dalších postav. On vlastně příběh zde není tím hlavním, co by vás táhlo kupředu, ale klasicky a jak už dobře známe, všechno je především o akci a vtípcích. Ani v nové hře nechybí pořád noví účastníci a jeden je víc ukecaný než druhý. Rozhodně není nouze o vtipné dialogy a situace, jen občas jako by se nastavený styl hry malinko okoukával.

Prvním nutným krokem ve Wonderlands, než se naplno ponoříte do fantasy světa, je tvorba postavy. Každá z class, které také připomínají ty z běžných fantasy RPG, disponuje určitými výhodami. Jednak je to Class Feat – odlišná pasivní schopnost přinášející výhodu v určité oblasti. Druhým odlišujícím prvkem jsou dva Action Skilly, tedy klasické speciální dovednosti, jež ručně aktivujete a dobíjí se prostě samy po určité čase cooldownu. Vzhledem k takřka identickému konceptu s Borderlands opět získáváte za killování a plnění úkolů zkušenosti, čímž postavu vylepšujete a rozvíjíte směrem, jaký zrovna vám vyhovuje. Nic přelomového co by stálo za zmínku nebo bylo něčím odlišné. Na tomto místě musím vyzdvihnout možnost kooperace – hra tím (jak už to bývá zvykem) získá o hodně lepší a zábavnější feeling a nádech, nakonec jsem jako hodnocení na závěr zvolil zlatý střed. Tudíž budete-li hrát v partě, klidně si bod přidejte, naopak osamoceni ve světě Wonderlands vás zdaleka tak nepohltí a bod z výsledného hodnocení odečtěte. A jestli jste si mysleli, že hra bude plnit pozici Borderlands 4, tak nikoli, respektive od čtyřky čekáme trošku větší a odvážnější změny.

Zdroj: 2K

Žánrově se jedná o akční RPG, ale osobně bych zde zkratku vykládal spíš jako Rest in Piece Game. Okolo soubojů se totiž točí naprosto všechno a po pár hodinách hraní už vcelku stereotypní boje trošku omrzí. Posunute se o kus dál, zase přijde další vlna nepřátel, kterou kropíte co vám náboje stačí, otevřete truhly, seberete nějaký ten loot a můžete začít nanovo. Jestli jste se formule přejedli v Borderlands, tady vám to odlišný kabátek na chvilku osvěží, ale pak zase spadnete do stereotypu. Zbraní není v nabídce málo, experimentování s různými speciálními efekty také zaujme, … i když toho unikátního opravdu najdete málo.

Zdroj: 2K

Vizuální styl jako by se oproti Borderlands vůbec nezměnil a platí to co o hratelnosti – dokáže zaujmout jen příznivce a fanoušky. Jestli vám grafika na první pohled nesedí, nemá to smysl ani zkoušet a raději se i Wonderlands obloukem vyhněte. Jak jsem zmiňoval již na začátku recenze, velmi časté jsou i dialogy a vtípky, které právě s grafickým zpracováním jdou naprosto ruku v ruce. Žádné výtky nemohu směřovat k dabingu postav, tradičně na vysoké úrovni, nicméně abyste si to mohli naplno užít a neměli z toho jen úplně bezduchou řežbu, je nutná znalost angličtiny a to i na lehce vyšší úrovni. Plnohodnotné pokračování jen těžko, zato svoji pozici spin-offu dokázalo Wonderlands obhájit a já jsem se u něho po několik večerů skvěle bavil.

Zdroj: 2K

Odbočka série Borderlands přenáší naprosto stejnou a známou hratelnost do fantasy prostředí. Změna je to jen polovičatá a hrají se oba tituly vlastně úplně stejně. Rozhodně si navíc dokážu představit, že Wonderlands bude pro nováčky ideálním vstupním bodem pro celou Borderlands sérii.

Těžko hledat jinou AAA sérii, která by měla takto specifický grafický styl. Záleží na vkusu, mně se kreslená grafika líbí a ve fantasy prostředí ji to velmi svědčí a sluší.

Bláznivá Tina coby Dungeon Keeper vás provádí tímto fantasy světem plným zajímavých postav, vtipných situací i hlášek a dialogů.

Všechno je především o akci, všudypřítomném lootingu a prozkoumávání světa. Jakmile ale základ objevíte a znáte, tak další hodiny už se to okouká a nedokáže ničím extra překvapit.

Audio doprovod včetně různých songů skvělý, dabing taktéž. Není co vytknout, standardní kvalita, na kterou jsme od Gearboxu zvyklí.

Jednoduché, jasné a není moc co se učit. Vše funguje jako v jiných akčních FPS titulech, jen funkce ovladače DualSense jsem ani nezaznamenal. Jsou jen nevýrazné, nebo naopak dokonale splynou s hrou a umocní zážitek?

Pár desítek hodin, uvidíme, jestli a jak budou tvůrci následně hru rozšiřovat. Nicméně těžko očekávat, že by byl bonusový obsah zdarma.

• Ověřená Borderlands formule
  • Fantasy svět a příšery jsou hezké
  • Audiovizuální styl na vysoké Gearbox úrovni
  • Musíme brát jako pouhý spin-off hlavní série a v této roli Tiny Tina obstála
  • Pro někoho recyklace Borderlands může být moc a chtěl by větší změny
  • Repetitivní souboje bez nových překvapení
  • Někdy si připadáte, jako kdybyste grindovali ve World of Warcraft
8/ 10

Z Tiny Tina’s Wonderlands se patrně nestane nezapomenutelný hit a těžko vás něčím novým mile překvapí. Do velké míry zde Gearbox recykluje úspěšnou formuli z Borderlands a jako by se báli zasáhnout do konceptu razantnějším způsobem. Jestli se vám to zatím nepřejedlo, tak si i tady užijete pár desítek hodin slušné zábavy a ideálně se u tohoto odreagujete.