Space Crew | Recenze

Space Crew

• 20. 11. 2020, 10:00
  • Ivan Herman

Druhá hra ze "série" Crew se tentokrát vydá do vesmíru, kde budete vylepšovat svou loď a posádku ve snaze vyhrát válku s mimozemšťany.

Space Crew, jak už název napovídá, má cosi společného s dřívější hrou Bomber Crew. Ta se odehrával v prostředí druhé světové války, ale jinak je systém hry hodně podobný. Tentokráte se podíváme do vesmíru, kde budeme mít na starost vlastní loď a posádku a budeme se starat nejen o mise, ale také i mikromanagement chodu celé výpravy.

Zdroj: Curve Digital

Vaše loď je jedna z mnoha, které se účastní bojů proti dotírající rase Phasmidů a vaše mise budou mít samozřejmě s válkou dost spojitosti. Budete se vydávat na záchranu lidí v ohrožení, budete chránit transporty cenného majetku a osob a do toho samozřejmě likvidovat vlny nepřátel. Náročnost misí se postupně stupňuje a vy budete samozřejmě muset vylepšovat i svou loď a posádku.

Space Crew - Launch Trailer | PS4

Vaše vesmírná loď a její osazenstvo je vlastně to hlavní, o co ve hře jde. Posádku činí šestice osob. Kapitán, který vše řídí, komunikační pracovník, který má na starosti plánování misí a skenování lokalit, dále bezpečnostní důstojník, který musí loď udržet v chodu, v čemž mu pomáhá inženýr, který je nejlepší na opravy. Tým doplňují dva střelci, kteří ovládají palubní zbraně. V případě potřeby je ale možné, a někdy i nutné, rozdělovat úkoly mezi všechny postavy a vy si tak budete muset zvolit, jestli je skutečně nutné, aby inženýr teď opravoval, nebo místo toho musí jít hasit požár paluby.

Abyste ale uspěli i čím dál těžších misích, musíte upgradovat jak loď, tak vaše osazenstvo. Za vyhrané mise a souboje získáváte body výzkumu, za ně vynalézáte vylepšení a za vydělané peníze je můžete koupit. Stejně tak posádka postupně leveluje a získává nové schopnosti. Díky tomu má naprosto jasný význam si svou posádku hlídat. Sice kdykoliv můžete najmout nového člena, ale ten začne zase od nuly a bude s ním práce. A to samé se dá říct i o celé lodi.

Taktiku ale vyžadují i samotné souboje, protože musíte vhodně kombinovat použití energetických a ostatních zbraní. Ty energetické totiž dokážou prorazit nepřátelské štíty, ale už nemají takovou sílu, aby udělaly hodně poškození. Oproti tomu ty standardní zase dobře ničí, ale se štítem si neporadí. A v podstatě to je náplň celé hry. Dobře organizovat úkoly, mikromanagement celé posádky a lodě, vhodná volba zbraní a taktiky. Jen to vás může dostat dále.

Jednotlivé mise mají sice trochu rozdílné náplně, ale postupně všechny sklouznou do stereotypu a repetitivnosti. Občas sice cesta nabídne volbu, kudy se vydat a zvolit jednodušší a delší cestu, nebo kratší a náročnější. Tu a tam se také objeví také bosák, nepřátelský champion se svými nohsledy a v takové chvíli je třeba být co nejlépe připraven. A kvůli tomu budete muset často grindovat, lovit zkušenosti a finance na co nejlepší vylepšení.

Hra je vyvedená v jednoduchém 3D enginu s trochu nádechem pixelové grafiky a postavičky hodně připomínají třeba figurky od Funko-POP. Prostředí je jinak hezky přehledné, i když trochu více detailnosti by neuškodilo. Svou loď si můžete zobrazit v pohledu shora, kde máte krásný přehled o tom, co se kde děje a pokud se dostanete do soubojů, můžete se rozhlížet všude kolem sebe, plánovat trasu a útočit na nepřátele. Ke všemu vám pomáhá jednoduché ovládání a přehledná menu, přes které se všechny úkony realizují. Vzhled hry není nijak extra, ale pro hru plně dostačuje a rozhodně neurazí.

Space Crew je zajímavá strategicko akční hra, kterou si užijí především fanoušci manažerských strategií smíchaných s trochou sci-fi, případně ti, jimž se líbila první hra z druhé světové. Jen je škoda, že obsahu je docela málo a brzy se začne obsahovat. Jinak by bylo hodnocení ještě vyšší.

• zajímavá strategie
  • hodně možností
  • vývoj postav a lodi