Red Wings: Aces of the Sky - Rudým baronem | Recenze

Red Wings: Aces of the Sky - Rudým baronem

Vydejte se s námi do oblak v této sympatické akční arkádě.

Manfred von Richthofen, obecně známý spíš jako Rudý baron nebo – jak jsem ani neznal, ale hlásá to chytrá Wikipedie – také Eso všech es. Zkrátka letec jak se patří a zároveň nejúspěšnější stíhač v první světové válce. Proč tato úvodní historická chvilka? Inu, to právě on je hlavním hrdinou tohoto netradičního arkádového titulu z žánru leteckých akcí, které na PlayStation nejsou nijak četně zastoupené.

V Red Wings: Aces of the Sky se vydáváme do válečného bojového prostředí v oblacích. Rozhodně nejde o klasický letecký simulátor, ale spíše nezávislou arkádovou hru se specifickým vizuálním stylem. Abych řekl pravdu, tak spojení kreslené grafiky a válečných bojů z první světové mi nešlo moc dohromady, ale kupodivu to v praxi funguje docela slušně. A především v pohybu hra vypadá moc hezky, protože vizuální styl jde ruku v ruce s herní náplní nesoucí se naprosto v arkádovém duchu. Nečekejte žádné složitosti, létání je naprosto snadné a intuitivní. Levá páčka slouží pro zatáčení, pravou lze upravovat „tempomat“ – tedy rychlost, jakou se vaše letadýlko pohybuje kupředu.

Osvěžujícím prvkem jsou speciální triky, které lze stisknutím příslušného tlačítka aktivovat. Vývrtka je šikovným manévrem pro uhnutí coby obrana před nepřátelskou střelbou. Využít můžete i pomoc a podporu letky útokem na označený cíl. Pomocí rychlého přetočení zase rychle změníte směr o 180°. Všechno jsou to relativní maličkosti, jež stačí a zajišťují snadné uchopení hry a přitom slušnou zábavu. Trošku bych Red Wings: Aces of the Sky přirovnal ke starým leteckým hrám ve 2D grafice, jen si užíváte modernější 3D vizuální zpracování.

Použití všech speciálních dovedností je limitováno cooldownem, jehož dobu lze snižovat skrz jednoduchý zabudovaný RPG systém. Za své úspěchy v misích jste odměňováni novými letouny, skiny, ale právě také body, které si přidělujete pro vylepšování různých aspektů letounů. Na menší nezávislou hru vcelku slušná nabídka, zároveň obtížnost misí v kampani docela rychle stoupá a to, co se vám zdá zpočátku snadné a lehké, vás posléze dost potrápí. Abyste totiž misi splnili na plné ohodnocení a zároveň případně dosáhli vedlejších cílů pro odemknutí nového obsahu, musíte se dost snažit. Trošku bych si jen postěžoval na příliš stereotypní pojetí. Tvůrci mohli vymyslet rozmanitější obsah a náplň, protože jak se všechno opakuje v naprosto stejném duchu, rychle vás to omrzí. Trvanlivost dokáže prodloužit multiplayer, protože Red Wings: Aces of the Sky je ideální titul pro hraní společně s kamarády – užijete si v nastalých situacích určitě hodně srandy.

• Vizuální styl včetně komiksových cut scén
  • Jednoduché ovládání
  • Hraní ve více lidech
  • Cena
  • Náplň hry se rychle okouká
  • Obsahu by mohlo být více
6/ 10

Red Wings: Aces of the Sky se stalo příjemným překvapením, pokud k němu přistupujete jako k menší nezávislé hře. Koncept a hratelnost zpočátku zaujme, i když vcelku rychle přejde do stále se opakujícího stereotypu. Pár hodin však dokáže skvěle zabavit a za cenu pár stovek ji můžu doporučit.