Puyo Puyo Tetris 2 | Recenze

Puyo Puyo Tetris 2

• 6. 1. 2021, 15:57

Sega vzala dvě úspěšné puzzle hříčky, okořenila je RPG prvky a vznikl tento titul, respektive jeho druhé pokračování, které recenzujeme v PS5 verzi.

Původní Puyo Puyo Tetris přišlo s hodně zajímavým konceptem a nápadem, za což sklidilo zasloužený úspěch. Hry kategorie „puzzle match“ jsou globálně hodně oblíbené a i když vévodí hlavně mobilním platformám, určitě není od věci si je užít a zahrát také v pohodlí svého křesla a na velké televizní obrazovce domácích konzolí. Nicméně pokračování nemělo jednoduchou pozici – přeci jen těžko vymýšlet převratné novinky v druhém dílu, který vychází konceptem z originálního nápadu. Jak se tedy dvojka hraje, co nabízí nového a jaká je hlavní myšlenka, pokud jste jedničku úplně minuli?

Zdroj: SEGA

Před rozborem konkrétních vlastností a obsahu dodejme, že jsme recenzovali PlayStation 5 verzi. Nicméně toto je opravdu titul, kvůli kterému si asi next-gen konzoli nepořídíte. Fanoušci po spuštění Puyo Puyo Tetris 2 budou hned jako doma, skutečně na základní kostře ani menu tvůrci vlastně nic neupravovali. Nicméně pro pořádek si řekněme základní myšlenku a princip hratelnosti. Kombinují se zde v podstatě dvě hry – Tetris a jeho principy fungování asi nemusím vysvětlovat nikomu, Puyo Puyo nicméně v našich zeměpisných šířkách není zdaleka tak rozšířené. Jeho kořeny sahají do Japonska a stojí za ním právě Sega, pod jejíž hlavičkou vychází i tento titul. Z horní části obrazovky padají taktéž bloky, které však tvoří maličké potvůrky různých barev. Klasicky s nimi můžete pohybovat a otáčet, abyste kombinovali barvy. Princip je však lehce odlišný oproti Tetrisu a musíte o hře přemýšlet úplně jinak, především několik kol dopředu. A jak napovídá titul dnes recenzované hry, zde se obě tyto match hříčky kombinují do sebe.

Puyo Puyo Tetris 2 - Launch Trailer | PS5, PS4

Puyo Puyo Tetris 2 bych mohl označit jako puzzle RPG, protože se vydáváte na dobrodružství obsahující i příběhovou stránku. Pravda, story je podáváno prostřednictvím vcelku strohých dialogů a nedokázalo mě úplně pochytit, ale v případě tohoto žánru to ani neberu jako nějaké mínus. Tady vás totiž táhne dopředu samotná hratelnost a návykovost konceptu. PRG prvky pak pramení z toho, že postupně vylepšujete svůj tým, abyste měli více života a magická kouzla nabízela větší účinnost. Navíc i složení týmu si skládáte sami a od toho se pak odvíjí, jaké máte ve hře k dispozici schopnosti a dovednosti. Veškerá magie zde funguje na principu aktivace po naplnění ukazatele, což vychází z úspěšnosti ve skládání puzzle. Za dokončené levely získávají zúčastněné postavy zkušenosti, zlepšují se a jsou tak silnější a silnější pro další skládací výzvy. Už samotné chytlavosti puzzle skládaček toto ještě přidává a motivuje i k opakovanému hraní již dokončených levelů.

Zdroj: SEGA

Příběhová kampaň postupně graduje v obtížnosti a principem každého kola je, že na obrazovce vidíte vlevo a vpravo dvě herní plochy – vaší a protivníka. Někdy jde o stejné hry, jindy jeden z vás skládá Puyo Puyo a druhý Tetris či naopak. I když jde o druhé pokračování, tak hodnotím pozitivně přístupnost nováčkům, přeci jen najdete se vás určitě plno, kteří jste jedničku minuli. Pokud máte rádi puzzle hry, tak je to určitě škoda, protože z hlediska platformy PlayStation se jedná patrně o nejlepší titul svého žánru. Mimochodem zajímavou inovací je nastavení obtížnosti, kdy lze zvolit automatickou úroveň – a pak se náročnost automaticky přizpůsobuje vaším dovednostem. Vcelku moderní a zajímavý prvek, díky čemuž by si Puyo Puyo Tetris 2 měli užít všichni. Pro méně zkušené připravili tvůrci i kompletní výukové prostředí s jednotlivými lekcemi na obě puzzle hry zde obsažené a zkombinované.

Zdroj: SEGA

Po obsahové stránce nejde zdaleka jen o kampaň a hra toho nabízí opravdu dostatek na dlouhé desítky hodin. Nabídka režimů je hodně bohatá, mně osobně se nejvíc líbil a zaujal ten s názvem Swap. V něm chvíli hrajete Tetris, šup, změna a jste rázem v Puyo Puyo a takto se hry střídají stále dokola. Neuvěřitelně akční zážitek, u kterého se především ve více hráčích určitě i nasmějete. Přesně tak - všechno si můžete užívat jak proti umělé inteligenci, tak v lokální kooperaci i online režimech. To je hodně silná stránka Puyo Puyo Tetris 2. Lokální multiplayer může být až pro čtyři hráče, chybí ani speciální party režim. Nebál bych se hru označit jako jednu z nejlepších voleb pro hraní v kooperaci na jedné konzoli, pokud tedy máte rádi puzzle. Na úplný závěr jsem si nechal dvě výhrady, které mám k dnes recenzovanému a značně návykovému titulu. Když už vyšel coby samostatná PS5 verze, tak jsem očekával určité zapojení DualSense ovladače, ovšem marně. A druhé mínus šlo už dopředu lehce předvídat - míra inovací a vylepšení není kdovíjak významná. Pokud vás hra zaujala, tak se prakticky stejně dobře budete bavit i u jedničky. Zde přibyly spíše jen prvky pro ty nejvíce soutěživé hráče dychtící po úspěchu v online Puzze lize a žebříčcích.

• Návyková hratelnost kombinující puzzle a RPG
  • Široká nabídka obsahu a herních módů
  • Automatická obtížnost
  • Dokonalé pro lokální kooperaci
  • Nové online prvky včetně Puzzle League
  • Příběh úplně nezaujme, ale co bychom také čekali od puzzle hry
  • Inovací oproti jedničce není příliš
8/ 10

Druhý díl postrádá wow efekt v podobě zajímavého a nového nápadu, ale pokud máte rádi puzzle hry a jedničku jste minuli, můžete v klidu naskočit rovnou do tohoto druhého dílu. Koncept funguje stále skvěle, grafický styl mi sedí a na PS5 hra běhá bleskurychle. Značka: hodně návykové.