Pumpkin Jack - dýňový zloduch také v PS5 verzi | Recenze

Pumpkin Jack - dýňový zloduch také v PS5 verzi

• 26. 10. 2021, 12:10

Ne každý hrdina je kladný, ale to nemusí znamenat, že není zábavný. A tenhle navíc po roce doráží ve vylepšené verzi.

Pumpkin Jack není úplná novinka a vlastně jde o rok starou hru, která se ale nyní dostává na PS5 v nativní next-gen verzi. Hlavním hrdinou je vyloženě záporná postava Jacka, kterou ďábel povolal do svých služeb, respektive jako ochranu před lidským kouzelníkem, který se snaží zlomit ďáblovo kouzlo nad světem. Vaším cílem je tedy onen kouzelník a musíte se za ní vydat přes mrtvoly. Nenechte se ale zmást námětem hry, tady se na temnotu jen hraje a hra se vůbec nebere vážně.

Zdroj: HEADUP GAMES GMBH CO. KG

Svým stylem se jedná o klasickou skákačku a dobrodružnou hru trochu ve stylu třeba MediEvil. Hlavní hrdina má místo hlavy dýni a musí se vydat do šestice rozdílných lokací, které se liší svým stylem i protivníky. Každá lokace má svou grafickou šablonu, ale obsahově jsou si hodně podobné. Postupujete lokací, likvidujete nepřátele a sbíráte předměty. To je někdy přerušeno minihrou ve formě celkem lehkých environmentálních hádanek nebo jízdou ve vozíku po kolejích. Bohužel minihry jsou postupně hodně podobné a pocit z opakování se rozhodně dostaví.

MediEvil
Název hry

MediEvil

Datum vydání PS4

25. 10. 2019

Aktuální cena na PS Store

350 Kč

Vývojář

Other Ocean Interactive

Žánry

Akce

Pumpkin Jack - New-Gen Announcement Trailer

Každé kolo je zakončeno soubojem s nějakým temným bosákem a jeho poražením se vám otevře nová zbraň, což je vlastně jediná věc, kterou se může hlavní hrdina vyvíjet. Nečekejte tu žádné RPG prvky nebo rozvoj postavy. Zbraně mají různé efekty i vzhled, a i když prakticky platí, že každá další je silnější než ty předchozí, můžete si vybrat tu, která vám vyhovuje a s ní hru klidně dohrát. Měnit si můžete také vzhled vaší postavy, ale na hraní to nemá žádný vliv a jde spíše o pocit. Měnou pro kupování jsou tu vraní lebky, které jsou rozesety po lokacích a které můžete sbírat, pokud máte rádi kompletování. Druhou sběratelskou věcí jsou v levelech poschovávané gramofony.

I když hra není nijak těžká, snadno se vám stane, že umřete. Buď vás zahltí nepřátelé, nebo neposlechnete rady vran, kam nemáte chodit, případně vypadnete z kolejnice při jízdě. Hra vám ale počítá, kolikrát jste umřeli a nejen, že vám to hezky vrazí do obličeje, ale také to okomentuje nějakou vtipnou glosou. Jinak nemá úmrtí žádný negativní vliv a jen pokračujete od posledního checkpointu. Ukládání naštěstí probíhá každou chvíli, takže se nikdy nemusíte bát, že byste museli opakovat vše znovu. To ale neznamená, že si nemůžete kolo kdykoliv znovu otevřít a zkusit třeba dosbírat, co vám ještě chybí na platinu.

Po technické stránce se jedná spíše o jednodušší titul a ani to, že je to nativní PlayStation 5 verze, na tom nic nemění. Tady opravdu nejde o AAA grafiku a nějaké finesy, ale jako zábavná hříčka to rozhodně dostačuje. Přesto ale PS5 verze nabídne možnost vybrat si dvě varianty herního zážitku. Máme tady výkonový mód, který nabídne 4K rozlišení a stabilních 60 fps, případně grafický mód, který nabídne až 4K rozlišení se 30 fps, ale s lepšími efekty, stíny a zapnutým ray tracingem. Vše je navíc vyvedeno v temné atmosféře, která přesně sedí k aktuálnímu ročnímu období a může to být příjemná hra na halloweenské večery. Pokud si zahrajete třeba hodinku denně, máte za týden dohráno a dobře se u toho pobavíte. Navíc hra je v nabídce za odpovídající cenu cca 600 Kč a PS4 verze je nyní v akci, přičemž upgrade na next-gen bude zdarma.

• zábavná hratelnost
  • minihry
  • pohledná grafika