Pistol Whip – rytmická akce ve VR | Recenze

Pistol Whip – rytmická akce ve VR

• 18. 10. 2020, 20:04

Jak dopadlo spojení akční FPS, hudební hry a virtuální reality?

Pro virtuální realitu k PlayStation vyšlo už mnoho originálních titulů, avšak některé postrádají chytlavost a zábavnost. Pokud ale něčemu VRko sluší, pak jsou to právě akce a přesně v tomhle duchu se snaží uspět i dnes recenzované Pistol Whip. Tvůrci se studia Cloudhead Games se netajili tím, že inspiraci brali v různých filmech, z čehož vznikl mix střílečky z pohledu první osoby doplněný o rytmický nádech, který umocňuje akci. Ve skutečnosti nejde přímo o hudební hru, protože soundtrack není tolik stěžejní jako třeba v českém Beat Saber. Zde slouží pro navození rytmu a akčního nádechu.

Pistol Whip - Launch Trailer | PS VR

Celý koncept Pistol Whip opravdu sluší virtuální realitě. V připravených a na míru vytvořených misích nemusíte řešit pohyb – častokrát největší problém a krkolomnost VRka. Postava se konstantní rychlostí posouvá kupředu a máte v podstatě snadný úkol – zabíjet všechny nepřátele, kteří se kolem vás objevují. Trošku po vzoru retro automatových stříleček se tak protivníci objevují tu zprava, zleva, seshora, proti vám… A pomocí PS Move ovladače pálíte a pálíte. Efektně pohybem dolů svoji zbraň nabíjíte a čím rychleji a přesněji střílíte, tím větší skóre získáte. Vlastně naprosto jednoduchý koncept, který ale v praxi skvěle funguje. Hudba zde perfektně navozuje atmosféru a ať chcete nebo ne, přistihnete se, že vlastně celá akce probíhá přirozeně do rytmu aktuálního songu. Navíc pokud se vám daří i do rytmu trefovat protivníky, jste ohodnoceni za jeho likvidaci větším počtem bodů. Ale nutnost pro dokončení levelu to není.

Neočekávejte zde žádnou komplexní kampaň. V základním menu si od začátku můžete vybírat všechny úrovně (tj. všechny songy) dle libosti, stejně tak je hrát znovu a znovu pro získání lepšího skóre. Tvůrci se zároveň snaží a před nedávnem přišli s prvním velkým updatem, který do Pistol Whip přidal zdarma nový obsah, i když lze očekávat i klasická budoucí placená DLC s novým obsahem. Nicméně musím říct, že všechny úrovně vás chytnou a bavily mě i při opakovaném hraní. Právě znalost lokací přináší nové kouzlo. Při pouštění stejné mise znovu a znovu si budete užívat to, jak se zdokonalujete a dosahujete lepších výsledků. Oživit hru můžete i celou řadou speciálních modifikátorů. V základním nastavení máte aktivní automatické zaměřování, s nímž Pistol Whip není příliš těžké a od prvních okamžiků vám dodá pocit uspokojení a úspěchu. Stačí si však aktivovat Dead Eye, které vypne automatické zaměřování a hned se ze hry stává pořádná výzva. Pomocí Dual Wieldu získáte zase jednu zbraň do každé ruky. Nicméně není to všechno jen o střílení, ale i nutném pohybu, takže během úrovní nestačí jen pasivně sedět. Počítejte tak s tím, že byste okolo sebe při hraní měli mít trochu prostoru. Musíte se především svým tělem vyhýbat střelám, které na vás letí, stejně tak překážkám v prostředí. Takže si s Pistol Whip nakonec i pěkně zacvičíte. Speciálně při aktivaci modifikátoru No Ammo, s nímž vás teprve čeká pořádný tělocvik – nemáte žádné náboje a všem střelám se musíte pouze vyhýbat a přežít celý průchod levelu.

Zdroj: Cloudhead Games ltd.

Po vizuální stránce nejde o nějakou fotorealistickou grafiku, ale jak víme, VRko není o krásné grafice, tu by zkrátka PlayStation v této podobě neutáhlo. Svým uměleckým stylem se Pistol Whip do velké míry podobná třeba Superhot VR. Prostředí je složeno z jednoduchých geometrických tvarů a výrazných barev. V podobném duchu jsou vymodelovaní i protivníci. Malinko bych vytknul menší rozmanitost, úrovně jsou si do velké míry podobné a založené na stejných prvcích, kvůli čemuž se vám všechno relativně brzy okouká. V tomto směru si musíme počkat hlavně na to, s jakým novým obsahem tvůrci do budoucna přijdou a jak se budou o hru starat. Základ je však dobrý a možností virtuální reality využívá na jedničku.

• Skvělý soundtrack
  • Rytmická akce vás dokáže pohltit
  • Návyková hratelnost
  • Modifikátory, které osvěží zážitek
  • Lokace a protivníci by mohli být rozmanitější
  • Občas chyby a nepřesnosti při střelbě
9/ 10

Pistol Whip je za mě jeden z nejlepších titulů, který by určitě neměl žádný majitel VR minout. Spojení hudby s akční střílečkou zde skvěle funguje a nutnost fyzického pohybu zajišťuje, že do hry opravdu proniknete. Přestože se mi styl úrovní po čase okoukal, věřím, že se s odstupem ke hře rád vrátím.