Pac-Man World Re-Pac - recenze | Recenze

Pac-Man World Re-Pac - recenze

• 20. 10. 2022, 13:36

Tato nesmrtelná klasika se dočkala nového kabátku. Jaký dojem na nás udělala?

Pac-Manovy platformové dny jsou jen krátkým úsekem rozsáhlé existence této nadčasové klasiky. Nedávný remake původní hry byl zcela neočekávaným překvapením, který pravděpodobně spoustu lidí zaskočil. Nastal ideální čas pro veterány, aby znovu navštívili Pac-mana v moderním kabátku a pro nováčky, aby konečně zažili 3D plošinovku, která si zaslouží být porovnávána s nejlepšími velikány tohoto žánru.

Pac-Man World Re-Pac sleduje hlavního hrdinu, který se vydává na výpravu za záchranou své unesené rodiny z Ostrova duchů. Není zde žádná složitá zápletka a postavy jsou do příběhu přidány pouze pro vytvoření pocitu napětí a zadání obecného cíle. V průběhu hry se podíváme na několik ostrovů s různými tématy a postupně se měnící obtížností. Je to klasická 3D plošinovka skrz naskrz, jednoduše s novým nátěrem, aby oslovila i náročnější oči zkušenějších hráčů.

Pac-Man World Re-Pac: Launch Trailer | PS5 & PS4 Games

Pokud jde o hratelnost, Pac-Man má velni omezenou sadu pohybů. Kromě základního výskoku máme k dispozici ještě odraz od země, který nám pomůže dosáhnout výrazně vyššího skoku. Na správné načasování tohoto manévru si můžete chvíli zvykat, protože neproběhne ihned po zmáčknutí příslušných tlačítek. I přesto se právě tento odraz během chvilky stane nedílnou součástí vašich běžně používaných praktik v průběhu celé hry. Zachrání vás nejen v případě nutnosti dostat se na vyšší platformy, ale pomůže například i při porážení nepřátel, kteří jsou zranitelní pouze na jejich hlavách.

Zdroj: Bandai Namco Entertainment

Dalším pozoruhodným herním nástrojem v arzenálu Pac-Mana je Rev Roll. Pac-Man se doslova túruje na místě, zatímco držíme příslušné tlačítko. Následkem jeho puštění je bleskové vystřelení z místa směrem, kterým Pac-Man zrovna kouká. Striktně požadované použití této techniky je obvykle během řešení rébusů s přepínači a přeskakování kopců, ale lze ji také použít k poražení nepřátel. Je to tvárná schopnost, pokud jde o to, kde z ní může člověk těžit. Po jednom či dvou levelech je zřejmé, že Pac-Man World Re-Pac je především metodická plošinovka, kde je zásadní postupné prozkoumávání. Je k dispozici několik sběratelských předmětů, přičemž v některých levelech musíte osvobodit právě Pac-Manovu rodinu. Rozhodně nebudete chtít slepě spěchat skrz levely, protože byste se připravili o to, co dělá tuto hru tak obohacující.

Zdroj: Bandai Namco Entertainment

Musím zde vyzdvihnout i křivku stoupající obtížnosti. Některé pozdější úrovně mohou být nepochybně náročné a k úspěchu vyžadují skutečnou praxi. Dalším elementem objevujícím se v úrovních je ovoce, které bývá občas i velice mazaně skryté. V některých chvílích působí v průběhu hry jako klíče, které otevírají brány různým sběratelským předmětům. Většinou budete nuceni k většímu nebo menšímu návratu v levelu, abyste se k této takzvané bráně dostali. Mě osobně tato metoda nevadila, ale umím si představit, že pro některé hráče může být neustálé vracení se přes ty samé překážky až frustrující a únavné.

Zdroj: Bandai Namco Entertainment

Bossové dokázali být přiměřeně zábavní a zároveň nenároční na hledání správné metodiky pro jejich poražení. Považovala bych je za zábavné do té míry, že jsem se na ně spíše těšila, než abych je považovala za nutné zlo pro postup do další úrovně hry. Jsem si jistá, že někteří původní fanoušci budou preferovat vzhled originálu. Přesto si stojím za tím, že tato nová verze je skvěle zpracovaná. Design levelů není přehnaný a zůstává většinou věrný atmosféře původní hry. Nejedná se o drastické vizuální přepracování, které plně využívá možnosti moderního hardwaru, ale celkový vzhled je reprezentativní. Za zmínku také stojí, že podle mých zkušeností se výkon hry na PlayStation 5 zdál bezchybný.

Pac-Man World Re-Pac je oživená, člověka těšící 3D plošinovka, kterou by měl zvážit každý fanoušek podobného žánru. Doufejme, že pokračování této klasiky v novém kabátku dostane podobné zacházení a nepřijde zklamání.

• vizuálně hezká podívaná
  • vzrůstající obtížnost levelů
  • zábavné boss fighty
  • obtížnější počáteční pokoření herních mechanik
  • náročnější získání platiny
9/ 10

Moderní remake Pac-Mana se mezi náročnou konkurencí plošinovek rozhodně neztratí. Starší generace a fanoušci původní hry zatlačí nostalgickou slzu a nováčci můžou objevit kouzlo této nezkomírající klasiky.