Overcooked! All You Can Eat - kompletní vaření nyní i na PS4 | Recenze

Overcooked! All You Can Eat - kompletní vaření nyní i na PS4

Souhrnná recenze obou platforem, na které tato kompilace vyšla.

Overcooked je už poměrně zaběhlá série, která má sice jen dva díly, ale jsou natolik známé, že každý, kdo hledá nějakou hru po kooperaci na jednom gauči, zpravidla skončí u jednoho z nich. Společně s vydáním PlayStation 5 vyšel souhrnný balíček All You Can Eat, který v sobě zahrnuje oba původní tituly a také trochu obsahu navíc. Nově je možné tuto kompilaci hrát také na PlayStation 4 a my jsme si ji samozřejmě zahráli, abychom vyzkoušeli, zda neztratila nic ze svého lesku.

Námět hry je naprosto jednoduchý. Partička kuchařů, zpravidla dva, se dostane do kuchyně a musí plnit přání zákazníků. Ta začínají od opravdu jednoduchých, jako je výroba cibulové polévky, kdy stačí nakrájet tři cibule a pak počkat, až se vše uvaří, až po hodně komplexní recepty, kde budete potřebovat troubu, mixér, pánev a spoustu ingrediencí. Na recepty samozřejmě máte jen určitý čas a pokud jej nestihnete, razantně vám klesá skóre. A o skóre tu jde hodně, protože podle něj se určuje, kolik hvězdiček za kolo získáte. Hvězdičky následně slouží jako platidlo pro otvírání dalších úrovní.

Overcooked! All You Can Eat - Announcement Trailer | PS5

Pokud jste zatím nehráli žádný díl, začněte určitě od prvního, protože má trochu méně herních možností a lépe se pak zvyká na druhý díl, který má například házení surovin mezi hráči. Jak si na tuto akci zvyknete, špatně se pak bez ní funguje. Jinak jsou oba díly prakticky totožně postaveny, jen sledujete různé příběhy o ohroženém království, dostáváte se do různých kuchyní a tvoříte různé recepty.

Balíček All You Can Eat obsahuje navíc všechna DLC, která pro hry vyšla, což celkově dává přes 200 různých levelů, které můžete odehrát. DLC jsou navíc hodně různorodá, a tak budete připravovat pizzy, vařit v kempu, nebo dělat koktejly na pláži. Nás s manželkou ale asi nejvíce bavilo DLC Night of the Hungry Horde, kde musíte bránit svou pevnost proti zombie zelenině. Z dalšího obsahu se můžete těšit na úplně všechny postavičky kuchařů ze všech her a také pár zcela nových.

Kompilace je vylepšena i po technické stránce, a především ve druhém díle jsou mnohem detailnější prostředí a okolí kuchyní, hra nově podporuje rozlišení 4K při 60 fps a pokud máte PlayStation 5, pocítíte i haptickou odezvu ovladače DualSense a mnohem rychlejší načítací časy. Na druhou stranu ale next-gen podpora ovladače není nic extra a prakticky vám jen napovídá, kterým směrem se vám něco pálí. Hlavní stránkou hry je multiplayer a i když občas trochu trvá vyhledání online týmu, dá se hrát docela slušně. Navíc díky dostupnému cross-playi můžete hrát online s kamarády ze všech platforem včetně třeba Nintenda Switch. Ostatně hra má smysl skutečně jen v multiplayeru, byť lze hrát i single. To ale nestojí za nic.

Pokud už jste hráli předchozí díly, kompilace All You Can Eat pro vás víceméně nemá smysl. Pokud skutečně netoužíte hrát vše znovu v lepší technické kvalitě, případně si zahrát jedno malé DLC, které je ve hře nově, nedostanete nic jiného, než už znáte. Pro všechny ostatní je to jasné doporučení, především pokud v době současných lockdownů trávíte hodně času doma a rádi byste hráli něco společně.

• krásný kompletní set
  • inovovaná grafika
  • spousta hodin hraní