One Piece Odyssey - hra jen pro někoho | Recenze

One Piece Odyssey - hra jen pro někoho

• 31. 1. 2023, 08:00

Jste fanoušek japonských manga komiksů nebo akčních rpg? Pak vás tahle hra může zajímat.

Hned na začátek je třeba předeslat, že hra One Piece Odyssey skutečně není pro každého. Herní převedení známé mangy, japonský dabing a trochu podivné herní mechaniky si musí najít svého fanouška, protože jinak dokážou každý zážitek dokonale otrávit. Ale vezměme to postupně.

Dnes recenzovaná hra je vlastně už třetí hra ze série, který implementuje mangu ze světa One Piece, která se objevila už v dávném roce 1997. První herní díl se jmenoval One Piece: World Seeker a následoval ho One Piece: Pirate Warriors. Na rozdíl od One Piece Odyssey to ale byly arkádové bojovky, zatímco tady se bavíme o dobrodružné hře s lehkými prvky RPG a silným, byť hodně prostým, příběhem.

One Piece Odyssey - Official Launch Trailer

Příběh začíná, když parta pirátů cestuje na lodi a po silné bouři havaruje na ostrově Waford. Tady narazí na dívku Lim, která je proti pirátům vysazená a odejme jim jejich schopnosti. Toho později začne litovat a rozhodně se, že partě pomůže naučit se schopnosti znovu používat. Schopnosti jsou rozesety po ostrově ve formě kostek, které se krom získání musí otevřít ve snovém světě vzpomínek. Díky tomu hra šikovně do příběhu naroubuje události, které se staly v průběhu historie světa One Piece a umožní prožít i některé události předchozích her. Pro fanoušky něco skvělého, pro ostatní zajímavá herní mechanika.

Mohlo by se zdát, že ostrov bude plně otevřený vašemu zkoumání a později to tak v podstatě bude, ale ze začátku vás hra vede krok za krokem, nutí vás dělat všechny možné aktivity a nedovolí vám uhnout kamkoliv mimo. Do toho přijdou bitvy, které jsou provedeny v tahovém režimu, kde funguje klasický systém kámen nůžky papír. Můžete různě volit postavy a jejich schopnosti v závislosti na nepříteli a pokud se nechcete se souboji vůbec patlat, můžete použít automatické souboje.

Postavy a jejich schopnosti si můžete postupně vylepšovat a slouží k tomu různé úkoly jak v příběhu, tak během soubojů. Odměny jsou bohaté a vylepšování jde rychle a snadno. Každou postavu navíc můžete vylepšit skrze různé předměty, které ji přidáte do inventáře. Všechno je to ale řešeno poměrně nepřehledně stejně jako všechna další menu a mapy. Vůbec vám hra klade do cesty klacky ve formě mizerné nebo žádné navigace k úkolům, chabě vystavěné mapy nebo vůbec sledování stavů vaší party. To hodně snižuje přístupnost pro potenciální nováčky v žánru.

Vzhled hry je v tomhle žánru asi očekávaný. Jedná se o klasické 3D prostředí, ve kterém jsou vloženy kreslené - manga postavičky, často klasicky japonsky ulítlé. Někomu to bude perfektně sedět, jiným to nemusí šmakovat. Tohle bude hodně individuální.

A poslední věta se dá říct prakticky o celé hře. Ta má svoje světlé momenty, zajímavý příběh a mechaniky typu vracení k minulým událostem, ale některé technické prvky jako sledování úkolů, pohyb v prostředí, nebo třeba různé položky menu to všechno srážejí. Fanoušci žánru tohle určitě překouknou, ale vy ostatní dobře zvažte, zda jste ochotni dělat řadu ústupků.

• zajímavé herní mechaniky
  • pohledná grafika
  • nedotažené rozhraní
  • problémy s navigací a prostředím
  • vedení příběhu
6/ 10

Japonské akční RPG, které potěší fanoušky žánru, nabídne neotřelé herní mechaniky a občas i zajímavý svět. Obsahuje ale spoustu designérských chyb, které můžou hraní pěkně znechutit. Raději počkejte, až hra bude v PS Plus nebo nějaké pěkné akci.