NieR Replicant ver.1.22474487139… | Recenze

NieR Replicant ver.1.22474487139…

• 2. 6. 2021, 09:00

Vyšel pokus o představení klasického dílu Replicant i západnímu publiku?

RPG série NieR sice pochází z japonských luhů a hájů, ale její obliba je celosvětová. O tom by mohl vyprávět třeba nedávno vydaný díl Automata, který vše trochu modernizoval. Tentokrát se ale vydáme trochu do historie a podíváme se na díl Replicant, který původně vyšel už v roce 2010 na PlayStation 3 a to hlavně v Japonsku. Nyní si můžeme i my na západě zahrát renovovanou verzi hry, která je částečně remasterem a částečně remakem.

Zdroj: Square Enix

Příběh hry se točí kolem dvou sourozenců, staršího chlapce a mladší holky. Ta onemocní záhadnou nemocí a její bratr, jako správný ochránce, musí zjistit o co jde a jak ji vyléčit. To vše se odehrává v postapokalyptickém světě vzdálené budoucnosti, kdy je lidstvo na pokraji vyhynutí a světem se pohybují smrtící potvory. Civilizace je v ruinách a poslední zbytky přežívají v malých městech a osadách. Stále se ale jedná o RPG takže čekejme úkoly, hutný příběh a také spoustu hodně akčních soubojů.

NieR Replicant ver.1.22474487139... - The Game Awards 2020 Trailer | PS4

Dostat se do hry ale není úplně jednoduché, protože začátek je dost pomalý. Prozkoumávání své vesnice, krátké výpravy mimo ni a také plnění úkolů pro usedlíky. Do toho vás hra seznamuje s mechanikami, příběhem a zákonitostmi světa. To vše zabere nějaký ten čas, ale pokud vydržíte poté se vám otevře ta správná hratelnost. Všemu moc nepomáhají ani některé vedlejší úkoly, které sice mají zajímavý příběh a můžou vám dokreslit některé body z historie nebo ze světa, ale jejich náplň je ubíjející ve formě nasbírání určitého počtu předmětů, příšer nebo zkušeností. Je to škoda, protože hlavní dějová linka je velmi povedená, nabídne hluboký příběh o vztahu dvou sourozenců a toho, co je jeden schopen udělat pro druhého a nebojí se také nejednoho zvratu nebo složitější situace. Super ale je, že vedlejší úkoly klidně můžete vynechat a hra vás za to nijak nepenalizuje. Jen se můžeme připravit o některé zajímavé informace.

Poté co vyřešíte jednu vesnici se vám otevře zbytek světa, který je složen z řady měst propojených malými otevřenými krajinami. Vaše pátrání bude tedy spočívat v putování mezi městy, zjišťování, co se kde děje s nákazou a jak to vyřešit. Nepříjemné je, že se čas od času budete vracet do stejných míst a stejnými cestami, a to po několikáté může být celkem nuda. Vše ale tu a tam rozbíjí další činnosti jako jsou hádanky, environmentální puzzly nebo podzemní lokality. Pokud vás hra chytne, rozhodně se nemusíte bát nedostatku obsahu.

Třešničkou na herním dortu jsou souboje. Ty jsou hodně akční a rychlé, neustále se budete někde pohybovat, používat úskoky a různá komba. Sice chybí některá vylepšení, která přinesl do soubojového systému poslední díl Automata, ale i tak se jedná o hodně zábavnou část hry. Komba jsou jednoduchá na naučení, ovládání reaguje naprosto plynule a okamžitě a díky tomu si můžete užít především souboje s bossy, které vyžadují využití všech naučených postupů najednou.

Jelikož se jedná o moderní hru, dají se samozřejmě očekávat i některá vylepšení proti jedenáct let starému originálu. Předně je tu samozřejmě vyšší rozlišení a lepší textury, které si můžeme užít v plynulých 60 fps. Hra se také zbavila svého nahnědlého nádechu, ale jinak je stále spíše světlejší a barvy jsou hodně vyčpělé. To se ale dá považovat za záměr, jak ukázat bezútěšný a zničený svět. Horší pro někoho může být zásah do modelů postav, které se oproti originálu hodně změnily, a to ne každému sedne. Co hře ale rozhodně svědčí je lepší práce s kamerou a lépe zvolené kamerové úhly.

NieR Replicant je hodně zajímavá hra, která ale nemusí sednout každému. Pomalý rozjezd a „japonský“ nádech je zkrátka jen pro někoho. Pokud ale hře dáte šanci, najdete hodně silný a zajímavý příběh proložený akčními souboji v modernizovaném hávu.

• vylepšená "západní" verze
  • skvělý hlavní příběh
  • nečekané zvraty