New Super Lucky's Tale | Recenze

New Super Lucky's Tale

• 29. 9. 2020, 10:00

Liška Lucky se vydává na cestu za ztracenou knihu v překvapivě zábavné hře nejen pro děti.

New Super Lucky’s Tale není úplně nový titul. Vyšel již v roce 2016 pro virtuální realitu Oculus, následně se objevil na Switchi a nyní si jej konečně můžeme užít i my, na PlayStation 4. Jedná se o titul zaměřený spíše na mladší publikum, což ale neznamená, že si v něm nenajdou zábavu i ti starší.

New Super Lucky's Tale - Launch Trailer | PS4

V hlavní roli je liška Lucky. Než se ale dostane do děje, musíme se vrátit o pár let do minulosti, kdy zlá kočka Jinx zničí sídlo tajného řádů The Guardians a ukradne mocný artefakt, knihu věků. O roky později se jí náhodně pomocí magie povede knihu aktivovat a vytvořit portál, který vtáhne jak celou kočičí rodiny kočky Jinx, tak i Luckyho, bratra poslední guardianky. Jeho úkolem tedy je zachránit knihu, posbírat do ní chybějící stránky, a tak všechny zachránit. Příběh není nijak objevný, ale pro hru bohatě stačí a stejně slouží jen jako zastřešení spousty skákání, pobíhání a hledání.

Zdroj: PQube

Celá hra je složená z jednotlivých hubů, tedy takových hlavních lokací, ze kterých chodíte skrze portály do dalších světů. Cílem každého hubu je získat dostatečný počet stránek tak, aby se otevřela brána k nějakému lokálnímu bosákovi. Jednotlivé světy jsou různých typů. Někdy je to klasická plošinovka, jindy je to běhací level, puzzle nebo otevřená lokace, kterou můžete volně prozkoumávat. V každém levelu můžete získat celkem čtyři stránky z knihy – jednu za dokončení kola, druhou za posbírání 300 penízků, třetí za posbírání písmenek L U C K Y a poslední za nalezení tajné stránky. Každý hub má svůj unikátní design a díky tomu se hra neustále mění. A když už si říkáte, že se to přeci jen opakuje, dostanete se do dalších světů, kde se zcela změní nejen prostředí, ale přibudou i další herní možnosti, které ve hře do té doby vůbec nebyly. A jsou opět velmi nápadité.

V drtivé většině standardních kol můžete nasbírat čtyři čtyřlístky: Za dokončení kola, za nalezení tajné stránky, za 300 penízků a poslední za nalezení písmen LUCKY.

Luckyho příběh není žádná extra výzva, ale i tak budete mít někdy co dělat nalézt například tajnou stránku, nebo všechna písmenka. Důvodem je občas hodně nápaditý level design, který nejen nabízí zábavné možnosti skákání a průzkumu, ale nějaká ta skrytá místa, poklady a spoustu dalšího. K tomu všemu mezi koly najdete i další speciální lokace, kde je logická hádanka s posouváním soch po podlaze. Tyto puzzly jsou čím dál těžší a některé daly skutečně hodně zabrat. Liška Lucky je jinak hodně šikovná a ovládá se naprosto perfektně. Autoři naštěstí nevymýšleli nic speciálního a tak, krom pohybu, umíte klasický dvojskok, zachycení na kraji plošinky a šikovnou možnost hrabat se pod zemí, tam kde to jde. Díky tomu se dostanete do různých skrytých míst, můžete vyhrabat poklady a různé další prvky ze země a v neposlední řadě se vyhýbat nepřátelům. A jako poslední umíte bouchat ocáskem z otočky, což se hodí nejen pro jednoduché souboje, ale i pro aktivaci různých pák a tlačítkem. Ovládání reaguje naprosto okamžitě a hra se díky tom hraje skutečně dobře.

Celkové jednoduchosti hry napomáhá i to, že máte k dispozici poměrně dost životů, hra vám hodně odpouští a pokud během levelu ztratíte život, nebo ho dohrajete a nezískáte vše, můžete okamžitě hrát znova, přičemž to, co jste už získali, vám zůstává. Není tak problém postupně posbírat všechna písmenka nebo i všechny stránky. V průběhu levelů jsou navíc rozmístěny checkpointy, u kterých se objevíte, pokud se vám povede ztratit všechna tři srdíčka. Jediné, co trochu kazí, jsou loadingy, které jsou prakticky všude, a i když jsou relativně rychlé, začnou pak otravovat. A druhou výtkou, která se toho týká jsou nepřeskočitelné animace, které třeba u soubojů s bosy musíte koukat stále dokola, pokud souboj opakujete.

Vzhled hry opět směřuje především na mladší hráče, ale hra vypadá moc hezky, je vyvedena lehce v komiksovém stylu a až narazíte na farmářské červy nebo chlupatá judo monstra, určitě se i pousmějete. Hlavní hrdina je sympatická liška, a navíc za získané penízky si v každém světě můžete zakoupit nějaké oblečky a trochu ji vylepšit. Můžete ji tak navléknout třeba do kostýmu ala Indiana Jones. Na hru to nemá absolutně žádný vliv, ale je to příjemný bonus. Vše navíc podkresluje sympatická hudba, která se mění mezi lokacemi.

New Super Lucky’s Tale pro mě bylo velmi příjemným překvapením, protože od hry jsem prakticky nic nečekal, ale nakonec se u ní se synem více než bavil. Pokud hru koupíte pro děti, můžete se spolehnout, že se u toho pobaví nejen oni, ale po večerech si rádi zahrajete i vy. Lucky se totiž hraje velmi dobře, vše odsýpá, prostředí a typy lokací se neustále mění a než se dostaví nuda, zhruba po sedmi až osmi hodinách, hru dohrajete.

Jednoduchá skákačka se sympatickým hlavním hrdinou a jasným ovládáním, na tom není co pokazit.

Roztomilý a lehce komiksový vzhled se bude líbit dětem, ale i starším.

Lucky hledá ztracené stránky z magické knihy. Nepřítelem je mu rodina podivných koček. Nic objevného, ale na to, pro jaké je hra publikum, je příběh dostačující.

Ve hře se střídají různé režimy od klasické skákačky, přes průzkum 3D prostředí, až po variace na nekončící běh levelem. Nuda se rozhodně nedostaví.

Jednoduchý hudební podkres plně dostačuje a dokresluje hratelnost.

Ovládání reaguje zcela přesně a díky tomu se hra hraje skvěle. Liška umí vlastně jen běhat, skákat, dvojskákat, hrabat se pod zemí a bouchat ocáskem.

Hra je dlouhá tak akorát, takže se nedostaví nuda nebo pocit opakování. Během 7-8 hodin se ale budete královsky bavit.

• skvělá hratelnost
  • perfektní ovládání
  • nádherně vypadá
  • velmi příjemně se hraje
  • sympatický hlavní hrdina
  • otravné loadingy
  • jen jeden save na profil
  • pro dospělé není moc výzva
8/ 10

Velmi jednoduchá a přitom zábavná hra, kterou dohrajete za nějakých sedm hodin, ale budete se u toho skvěle bavit vy i vaše ratolesti. Navíc skvěle vypadá a netrpí prakticky žádnými technickými problémy.