Mortal Kombat 11 Ultimate – drsné bitky dorazily na PS5 | Recenze

Mortal Kombat 11 Ultimate – drsné bitky dorazily na PS5

• 17. 12. 2020, 10:28
  • Ivan Herman

Zahráli jsme si kompletní kolekci této legendární série – jak dokáže zaujmout na next-genu?

Kořeny série Mortal Kombat sahají do hluboké herní historie, pro mnohé z nás byla úplně kdysi hlavně symbolická pro herní automaty. Každopádně nové díly a pokračování vychází s většími či menšími pauzami neustále. Studio NetherRealm si pochopitelně nechtělo nechat ujít ani launch nové generace konzolí. Přímo plnohodnotné pokračování sice nezvládli připravit ale servírují nám tento kompletní a ultimátní balíček loni vydaného jedenáctého dílu. Jak se hraje, kolik toho nabízí a v jakých herních aspektech se hra na PlayStation 5 posunula kupředu?

Přímo na PlayStation 5 se hra prodává pouze v této Ultimate edici, na druhou stranu stejně jako u prakticky všech ostatních her i tady máte možnost bezplatného upgradu z PS4 verze. Tudíž ideální příležitost pro majitele této kopie, aby si hned s koupí nové generace konzole mohli užít také patřičně upravenou hru. Jen v tom případě přijedete nezískáte automaticky a zdarma kompletní bonusový obsah, pokud ho také nemáte zvlášť koupený. Ultimate edice už svým názvem symbolizuje opravdu bohatou a kompletní nabídku obsahu. Základní hru tak doplňují dva Kombat Packy, samostatně vydaná hratelná postava Shao Kahn a také velké rozšíření s podtitulem Aftermath. V praxi všechno tohle znamená opravdu obrovskou hru, ve které si na své přijde každý – dvojnásob pak fanoušci a znalci prapůvodních kořenů série. Než se seznámíte se všemi postavami, tak vám to zabere opravdu hodně času a poté si každý bez problémů najde své favority a bojovníky, jejichž styl vám bude nejlépe sedět.

Mortal Kombat 11 Ultimate - Launch Trailer | PS5

Za obsahovou stránku prakticky není co hře vytknout. Možná spíše naopak bych řekl, že Mortal Kombat 11 Ultimate je již svojí komplexností, rozmanitostí a možnostmi tak obrovský, až může některé úplné nováčky a bojové amatéry zaskočit. Komba jsou občas už dost složitá a i když vám principy vysvětlí in-game tutoriál, musíte počítat s tím, že pro ovládnutí bojů to chce trénovat a trénovat, aby se vám všechno dostalo pořádně pod kůži. A Mortal Kombat umí být docela těžkou hrou plnou nelehkých výzev.

Zdroj: Warner Bros. Interactive

Měli bychom se již přesunout k samotnému obsahu hry, konkrétně její verzi pro PlayStation 5. V tomto ohledu neočekávejte žádné větší překvapení, ve své podstatě nemají žádné z inovací razantní dopad na hratelnost. Tudíž pokud již vlastníte novou generaci konzolí a doufali byste v nový zážitek z hraní, tak budete zklamáni. Ve své podstatě jde totiž o stále stejnou hru, nic se nezměnilo v nabídce módů ani příběhu jako takovém. Nováčci tedy získají pořádnou nálož zábavy na dlouhé hodiny, ale pokud jste si vše dostatečně užili na PS4, nemá vás zde co nadchnout nebo překvapit.

Mortal Kombat 11 Ultimate - Official Rambo vs. Terminator Trailer | PS4, PS5

Vylepšení plynoucí z PS5 edice se opravdu týkají výhradně a jen technické stránky hry. Už o původní verzi na PlayStation 4 Pro nešlo říct, že by vypadala špatně. Nicméně i tak zde došlo k určitému remasteru. Ještě hezčímu grafickému zpracování pomáhají kvalitnější textury a samo o sobě i 4K rozlišení. Přímo v samotných bojích potěší také 60FPS, na druhou stranu z hlediska všech in-game filmečků se musíte spokojit s 30 snímky za vteřinu. Ale asi to nikoho úplně nerozhodí a na kráse to hře nic neubírá. Já jsem si ve hře na PlayStation 5 nejvíce užíval rychlé načítací obrazovky pramenící z SSD disku. Tato inovace se řekněme automaticky promítá do velké míry i ve všech PS4 hrách, takže si za to nezaslouží až tolik pochvaly dnes recenzovaný titul, ale i tak výrazně zlepšuje herní zážitek. Před veškerými souboji prakticky loadingy neexistují, respektive probliknou na pár kraťoučkých vteřin. Zapojení se pochopitelně dočkal i nový ovladač DualSense, i když dle mého názoru jeho využití by mohlo být lepší a propracovanější. Haptická odezva při soubojích a různých typech útoků funguje lehkými vibracemi na stranách ovladače, ale těžko tuto integraci vyzdvihovat do nebes. A doufejme, že Mortal Kombat 12 bude i v tomto ohledu naplno „next-genový“.

Zdroj: Warner Bros. Interactive

Mortal Kombat 11 Ultimate mě na PlayStation 5 nezklamal. Pochopitelně sice nejde o nic nového pod sluncem, ani lepší výkon nové generace vás v tomto případě úplně neoslní a inovace jsou standardního ražení. Ale pokud byste chtěli okusit tuto legendu mezi bojovými hrami, pak je Ultimate edice skvělou volbou. Obsah navíc oproti základní hře je bohatý, osobně jsem si to užíval možná nejvíc s postavou Ramba, který byl v Kombat Packu 2. Ten navíc přináší pohyby i dabing samotného Sylvester Stallona a tvůrcům se ho podařilo zapracovat opravdu se smyslem pro každý detail. A kdo by si to nechtěl rozdat proti Robocopovi nebo Terminátorovi, aby se ukázalo, kdo je taky skutečným pánem a vítězem.

• Bohatý obsah, který čítá všechna vydaná DLC
  • Působivé a krásně plynulé vizuální podání
  • Propracované souboje
  • Pro někoho hlavně příběhový mód, pro jiné online hraní včetně crossplay
  • Herně nepřináší prakticky nic nového, stále jde o „starý“ dobrý Mortal Kombat 11
  • Prakticky nevyužité možnosti Dual Sense ovladače
9/ 10

Ultimate edice Mortal Kombat 11 na PlayStation 5 dokáže nadchnout především nováčky. Obsahově velmi slušný balíček nepřináší pro skutečné fanoušky vlastně nic nového. Již na PS4 vizuálně poutavé zpracování vypadá ve 4K a 60FPS ještě lépe a herně jde stále o to nejlepší, co je v rámci bojového žánru na PlayStation k dispozici.