Marvel’s Guardians of the Galaxy - takhle měli vypadat Avengers | Recenze

Marvel’s Guardians of the Galaxy - takhle měli vypadat Avengers

• 12. 11. 2021, 10:25

Strážci Galaxie excelují tam, kde Avengers trochu selhali. Skvělá superhrdinská akce vás vezme napříč vesmírem i časem.

Zpracování další části světa Marvelu přichází prakticky po roce od vydání Marvel’s Avengers. Zatímco tehdy šlo o velmi očekávanou hru, která se nakonec příliš nevydařila a rozhodně nevyužila potenciálu, tentokrát to bude trochu jiné. Hratelností bychom loňské Avengers mohli označit jako obyčejnou průměrnou akci, fanoušci k ní navíc nezískali až takové pouto i kvůli chybějící licenci na filmy. Právě z nich lidé znají postavy nejlépe a v herním podání vypadaly jednoduše jinak. Po minulém zklamání jsme i k novým Strážcům Galaxie měli raději chladnější očekávání, ale teď už mohu říct, že jsem velmi příjemně překvapen.

Zdroj: Square Enix

Hned první okamžiky, během nichž se ocitáte v kůži Petera Quilla v době jeho 13. narozenin, skvěle navozují atmosféru. Prostředí jeho domova, klasická licencovaná hudba s peckami z osmdesátek. Tím začíná celé putování vesmírnými galaxiemi, v němž se pohybujete v čase a užíváte si všechno co doposud znáte ve filmovém podání. Marvel’s Guardians Of The Galaxy jsou klasickou singleplayerovou hrou s přímočarým příběhem, který vás však baví a dokáže zaujmout. Všechny aspekty se totiž povedlo skvěle sladit. Dokonale na vás navíc dýchne atmosféra Marvelu. Příběh a jeho podávání představuje důležitou a stěžejní roli, právě díky němu jde vlastně o tak skvělou hru a v tom se naprosto liší od loňských Avengers. Doslova filmová kvalita scénáře, dabingu i hereckého výkonu virtuálních postav… Když pominu absenci propracované mimiky obličejů a místy nedokonalé sladění otevírání pusy s dabingem není co jiného vytknout a bavilo by mě to, i kdybych jen koukal, jako někdo jiný hraje. S ovladačem v ruce je prožitek ještě o stupeň lepší.

Official Launch Trailer | Marvel’s Guardians of the Galaxy | Marvel Games

Navíc nejen, že jsou všechny filmové aspekty na excelentní úrovni, ale celá hra je i slušně dlouhá. Dokončení všech 17 kapitol vám zabere minimálně 15 hodin, spíše ke dvaceti. Celou tu dobu jste součástí skvělé atmosféry na vlnách Strážců Galaxie, takže i dialogy jsou protkané vtipnými hláškami. Už zmíněný soundtrack je také nabušený napříč celou hrou a nepamatuji, kdy bylo v nějakém titulu tolik licencovaných hitů a pecek lahodících vašim uším (pokud tedy nemáte nic proti osmdesátkám a když nepočítám sérii Grand Theft Auto. Na konci jsme vám dali pro zajímavost přehled všech titulů). Na závěr této oblasti snad jen dodám, že pro tuzemského hráče může malinko ubrat na prožitku fakt, že máte všechno anglicky, zatímco plno z nás je zvyklých na filmy s českým dabingem. Chce to se trošku víc soustředit a prožitek nebude tak 100%, jako kdybyste měli hlasy i jména naposlouchané v originálním znění. Hře by také rozhodně slušely aspoň české titulky, jako to dělá Sony u svých her.

Asi to samozřejmě víte, ale Strážci Galaxie mají už celkem dva filmy, které vůbec nejsou špatné, hlavně ten první.

Od příběhové stránky se přesuňme k hratelnosti jako takové. Ta je prošpikovaná akcí, přestože jde o ryze singleplayerovou záležitost, prakticky pořád musíte spolupracovat s ostatními Strážci. Ať už se bavíme o soubojích, v nichž využíváte na pomoc schopnosti dalších hrdinů, nebo o zdolávání různých nástrah v prostředí. Souboje těžko označovat jako to nejlepší v akčních hrách, ale relativně jednoduché zpracování a přímočarost vidím spíše jako pozitivum. Jde tady i o filmový prožitek a osvěžení v podobě speciálních schopností každého z pětice členů vaší partičky je zábavné a také užitečné. Navíc pokud si hru dáte na těžší obtížnost, chce to mít všechny dovednosti v mysli a používat ty ideální ve správný okamžik. Některé jsou vskutku marvelovsky velkolepé, byť hlavní hrdina Star-Lord, za kterého celou dobu hrajete, už tak speciální schopnosti nemá.

Celkem vtipný prvek v soubojích se jmenuje Huddle. Jakmile se jeho ukazatel při boji úplně naplní, můžete aktivovat tuto speciální schopnost, při níž Star-Lord zvedne svůj legendární kazeťák a svolá do okamžitého útoku všechny další Strážce galaxie. Nyní přichází krátký pokec pro motivaci týmu a podle toho, jak správně reagujete a odpovídáte, přichází zvýšení síly útoku. Na papíře vlastně blbost, v reálu za mě skvělé osvěžení a zajímavý prvek, který především zakomponoval typické songy přímo do soubojů. Všechny střety s protivníky bývají proti výrazné přesile, speciální schopnosti ale obvykle pomohou. Jejich výběr není sice úplně rozmanitý, ale přesto mě nezačaly nudit a rozmanitosti při postupu hrou napomáhá naprosto jednoduchý a přímočarý RPG systém. V soubojích získáváte zkušenosti a odemykáte si nové a nové skilly. Nic extra propracovaného, což hodnotím vlastně pozitivně a dlouhé učení se principů RPG prvků by bylo jen na škodu a nabouralo skvělý filmový zážitek z celé hry. Někomu se to možná bude zdát až moc přímočaré a omrzí ho to, já si však nemohu stěžovat.

Celá náplň hry je vlastně úplně jednoduchá, mise lineární a i když můžete častokrát volit odpovědi, dopad na další dění je pramalý. Všechny zmíněné výtky či konstatování v recenzi nic nemění na tom, že Marvel’s Guardians of the Galaxy vám nabízí skvělý zážitek a žádnému fanouškovi Marvelu a Strážců Galaxie by neměl chybět ve sbírce.

Akční bojovka, kde hodně záleží na spolupráci celého týmu.

Velmi povedená grafika, která sice není naprostý top, ale jinak vypadá skvěle. Postavy sice přímo nevychází z těch filmových, ale jdou hodně podobným stylem.

Zajímavý a poutavý příběh, který je protkán humorem i nadsázkou.

Soundtrack je doslova napěchován osmdesátkovými skladbami a skvěle do hry pasuje.

• Dokonalé spojení s postavami, komiksy a filmy tohoto Marvel universa
  • Krásné vizuální zpracování
  • Jednoduchý, ale fungující systém rozhodnutí
  • Skvělá a zábavná jízda v lineárním podání
  • Vynikající soundtrack
  • Nepřátelé by mohli být rozmanitější
  • Bez kvalitní znalosti angličtiny si hru neužijete
  • Hra je naprosto ideální na kooperační hraní, ale bohužel chybí.
9/ 10

Jednoduchá a přímočará akční hra, ve které se objevují postavy a hrdinové známí z filmových Strážců Galaxie. Všechny aspekty tvoří ucelené filmově pojaté dílo s perfektním dabingem, vtipným scénářem a s tím vším jdou ruku v ruce i nepříliš komplikované souboje. Všechno je to zabaleno do moderní grafické podoby a my tu tak máme skvělou hru z prostředí Marvelu jakou si každý fanoušek přál.

Bonus - kompletní přehled licencovaných skladeb ve hře

• Blondie – Call Me

• Blue Oyster Cult – Don’t Fear The Reaper