King's Bounty 2 - promarněné pokračování | Recenze

King's Bounty 2 - promarněné pokračování

• 10. 9. 2021, 14:30
  • Petr Provazník

Po dlouhých třinácti letech dorazilo pokračování docela povedené fantasy strategie a bohužel na svého předchůdce asi nenaváže.

V roce 2008 vyšlo zajímavé fantasy RPG od vydavatele 1C King’s Bounty a nebylo vůbec špatné. Na druhý díl se tedy poměrně dost hráčů těšilo a museli vydržet až do letošního konce prázdnin. To jsme se totiž dočkali druhého dílu, který přináší nové dobrodružství, hrdiny a také některé herní mechaniky.

Zdroj: Koch Media

Příběh se odehrává v krajině Nostrie a můžete se do něj pustit jako jeden ze tří nabízených charakterů. Předně je tu válečník Aivar, který pochází z bohaté rodiny, a dokonce je rytíř královské stráže. Po něm si můžete zvolit kouzelnici Katherine, která pochází z horské oblasti nebo sáhnout po Paladinovi Elise z kraje Lorianu. Na tom, jakou postavu si zvolíte záleží samozřejmě nejen vaše schopnosti, ale také se vám otevřou některé lokace v rámci hry. Respektive do určitých lokací se dostanete jen s určitou postavou. Každé postavě můžete upravovat vlastnosti přidělováním bodů do jedné ze tří vlastností a díky tomu si můžete otevřít některé herní možnosti, které vám umožní různé problémy řešit jinak. Na příběh to ale víceméně nemá vliv a tak se nemá cenu extra snažit řešit jednotlivé situace nějak kreativně.

King’s Bounty II – Gameplay Trailer | PS4

Krajina světa Nostrie je dostatečně různorodá a najdete tu všechno od zasněžených hor až po smrduté bažiny. Bohužel i když je radost se na hru dívat, budete řadou lokací jen projíždět, protože obsahově jsou dost prázdné. Tu a tam je nějaký nepřítel nebo místo, kde je možné provádět nějakou akci, ale celkově by hra mohla být klidně o polovinu menší a vůbec by to nevadilo, protože by to neubralo žádný obsah. K tomu všemu si připočtěte, že budete muset řadu lokací navštívit vícekrát a to frustraci moc neubere.

Pohyb po relativně otevřeném světě je v klasickém pohledu ze třetí osoby a ten vám umožňuje prozkoumávat různé lokace, hledat poklady, trénovat a shánět nové jednotky. Problém je, že pohyb po mapě je poměrně pomalý, a i když můžete využívat svého koně, nemůžete s ním všude a někde je jízda vyloženě zakázána. Cestováním tedy strávíte poměrně podstatnou část vašeho času a nijak vám to neurychlí ani možnost teleportováním pomocí oltářů. Čas také budete muset investovat do vedlejších misí, které vám umožní vylepšit a získat nové jednotky. Bohužel vedlejší mise jsou poměrně nudné, často hodně podobné a nezáživné.

Zdroj: Koch Media

Ta mnohem podstatnější část hry jsou souboje. V tu chvíli se pohled hry přepne na kameru shora a souboje ovládáte na hexagonovém bojišti, kde jednotky ovládáte pomocí tahů, jako například v sérii UFO nebo Xcom. Každá postava má definováno kolik ujde, jaké má schopnosti, kam dostřelí a podobně. V tu chvíli samozřejmě nastoupí nutnost dobře taktizovat, protože vaše pracně vytrénované jednotky můžou padnout během chvíle a oživit je nijak nemůžete. Potom se můžete smířit s tím, že obětujete další hodiny získávání nových jednotek, nebo zkrátka naloadovat předchozí save, což budete dělat často. Všemu nijak nepomáhá ani špatné zobrazení síly nepřátelských jednotek, kdy se snadno může stát, že odhadem snadný nepřítel se ukáže jako drtivá armáda a naopak. Souboje jsou celkově špatně vybalancované a jsou dalším zdrojem frustrace, kterou musíte překonat. Na druhou stranu bojiště jsou zvolena velmi hezky, často jsou v zajímavých lokacích a je radost se na ně dívat.

Vzhledově hra nevypadá vůbec špatně a jak už bylo řečeno, především krajina je krásně propracovaná a opravdu pohádkově fantasy. Všechno to bohužel ale kazí nedotažené herní mechaniky, nevyrovnaná obtížnost a nutnost trávit dlouhé hodiny cestováním a trénováním jednotek. Pokud jste fanoušky původní hry nebo tahových strategií obecně, určitě „dvojku“ vyzkoušejte, ale jinak se bohužel jedná o promarněnou šanci.

• hezké prostředí
  • sympatická grafika
  • časové náročné
  • hodně se opakuje
  • nevyvážené souboje
  • nutnost častého loadování uložených pozic
6/ 10

Poměrně zajímavá fantasy open-world hra s tahovým soubojovým systémem, kterou ale kazí řada problémů a nedotažeností. Je to škoda, protože to mohl být opravdu zábavný titul, ale takhle je určen ryze pro fanoušky.