It Takes Two – kooperační hra pro všechny páry | Recenze

It Takes Two – kooperační hra pro všechny páry

• 29. 3. 2021, 10:00

Od tvůrců úspěšné kooperační hry A Way Out přichází nový počin – splnil vysoká očekávání?

Klidně dám 1000 dolarů každému, kdo se bude během hraní It Takes Two nudit,“ prohlásil nedávno zakladatel vývojářského studia Hazelight, Josef Fares. Hodně odvážná slova, která svědčí o velkém sebevědomí a jen umocnila moje natěšení na It Takes Two. To určitě bylo i jeho cílem, na druhou stranu minulým projektem A Way Out už tvůrci dokázali, že ryze kooperační hry dělat umí. Tento nový počin se drží zaběhnutého konceptu a rukopis známý už z minulé hry je tady patrný skoro na každém kroku. Přesto se povedlo zapracovat celou řadu nových prvků a ve své podstatě jde o úplně jiné hry.

It Takes Two je ryze kooperačním titulem, a proto si ho sami ani zahrát nemůžete. Zároveň z toho důvodu je jasné, že jeden hlavní hrdina by nám nevystačil a představují se May a Cody. Manželský pár, u něhož již vyprchala láska a směřují k rozvodu. S tím se však nechce smířit jejich smutná dcera Rose, která se rozhodla vztah svých rodičů zachránit a udělá si jejich panenky. Na scénu přichází i vtipná milostná knížka a rozbíhá se příběh a události, které mají směřovat k tomu, aby dvojice opět našla ztracenou lásku. Chvílemi to působí řekl bych až drsně jako z reálného života, i když není nouze o vtipné momenty, třeba i díky poněkud hysterickému přístupu vyplašeného Codyho. Práce na obnově vztahu logicky přináší potřebu větší komunikace i kooperace, což se od obou hlavních hrdinů přenáší skrz ovladač i před vaši televizi, kde musíte také spolupracovat.

It Takes Two – Official Gameplay Trailer

V průběhu příběhu a jednotlivých levelů postupně objevujete další okolnosti i detailněji poznáváte své postavičky v malé hračkové podobě. Ocenit musím opravdu neuvěřitelný spád hry od prvních okamžiků. Některé levely jsou intenzivnější, u jiných si lehce odpočinete a pár částí bych označil jako malinko slabší, ale v celku hra působí krásně uceleně a sympaticky. Vděčíme za to smyslu pro detail, s jakým vývojáři navrhovali veškerá prostředí i postavy, nepřátele a záporáky. Aniž bych vás chtěl připravit o překvapení při objevování krás It Takes Two, zmíním třeba hned z úvodu drsnou scénu s vysavačem, ale tím masakr rozhodně nekončí. Souboj a události, jaké bych dle nastaveného vizuálního stylu možná neočekával, ale už z mnoha jiných her víme a známe, že právě velké kontrasty vždycky přidávají na zajímavosti. Aneb bavíme se o trošku jiné, mnohdy docela zvrácené, romantické komedii, v níž nechybí vtip, místy určitá filmová klišé, ale už chápu prohlášení citované v úvodu dnešní recenze – tady se prostě nikdo nudit nemůže a budete si hru skvěle užívat.

Chcete si zahrát s kamarádem či partnerem v této době online? Dobrou zprávou je, že si nemusíte hru kupovat oba. Stačí využít Friend Pass, díky němuž můžete druhého hráče přizvat, aniž by sám vlastnil hru.

Jednotlivé části a kapitoly hry jsou zasazené do odlišného stylu, obvykle s jinými hlavními protivníky a manželský pár má k dispozici také jiné pomůcky či nástroje. Hratelnost je díky tomu rozmanitá a stále se něco děje. Někdy snad až příliš, čímž narážím například na extrémně intenzivní level, ve kterém představují hlavní prvek hřebíky – ti z vás, co už It Takes Two hráli, určitě dobře ví, o čem mluvím. Ve své podstatě jsme žánrově v klasické skákačce s puzzle nástrahami. Občas musíte zapojit mozkové závity při řešení situací, ale není to žádné drama a spíš se stačí dobře rozhlížet po okolním prostředí. A mít stále na paměti co můžete dělat s aktuální speciální výbavou obou postav. Navíc je díky tomu každá situace odlišná z pohledu May i Codyho, a proto věřím, že když si při opakovaném hraní vyměníte role, bude vás to také bavit. Prvotní dokončení příběhu s efektem očekávání a překvapení z nových situací a nástrah už to ale těžko překoná.

Koho to tady máme? Fanoušci A Way Out určitě poznávají hlavní hrdiny, které sem vývojáři na lehce schované místo zapracovali jako příjemný odkaz na svoji minulou hru.

Letošní rok je zatím na nové tituly hodně slabý a It Takes Two konečně přináší potěšení. Pokud hledáte hru pro lokální či online kooperaci, těžko bychom vám mohli aktuálně doporučit nějakou jinou. Zážitek ze spolupráce a společného putování příběhem posouvá doposud nastavenou laťku zase o stupínek výš. Přestože některé části působí náročně a v praxi můžete častokrát umírat, tak vše směřuje k zábavě a možná také tomu, aby se hrající dvojice během It Takes Two nerozhádala i v reálu. Proto nečekejte velkou výzvu, když jeden z vás umře, tak se v praxi vlastně nic neděje a pokud dostihne smrt oba najednou, vracíte se k hojně rozesetým checkpointům a můžete v klidu pokračovat dál. Jen těžko se mi na It Takes Two hledají chyby a zatímco řada her podporuje kooperaci, tak vězte, že zážitek nikdy není takový, jako když je pro ni celá hra přímo navržena a zrozena jako v tomto případě. Jistě, mohl bych zde vytýkat, že vlastně nepřináší nic až tak revolučního, řadu herních mechanismů jsme už viděli, ale to vám při hraní vůbec nevadí a skvěle si tuhle společnou jízdu za záchranou manželského vztahu užijete.

Celá koncept a design hry byl stvořen pro kooperaci. Musíte spolupracovat, využívat předností a dovedností své postavy, abyste společně zvládli všechny nástrahy. Skvěle se u toho budete bavit.

Hra vypadá krásně, mile, sympaticky a vizuální styl zapadá do všudypřítomných kontrastů - zpracování vlastně drsného životního příběhu v milé kreslené formě. Grafikům navíc rozhodně nechyběl smysl pro detail.

Ve své podstatě smutný úvod a příběh, který se však ve hře přetaví ve vtipnou romantickou výpravu odrážející časté téma a stav z reálného světa.

Žánrově klasická skákačka s logickými prvky, ovšem celá nadesignovaná pro nutnou kooperaci obou hráčů. Někdy si vybavíte v rámci nápadů na spolupráci scény z A Way Out, ale objevuje se celá řada nových prvků. Nechybi ani mini hříčky, které osvěží postup v příběhu a určitě se u nich společně nasmějete.

Ozvučení hry jen dolaďuje celkový zážitek a vizuální styl, skvěle jsou i nadabované všechny zúčastněné postavy.

Trošku překvapivě nevyužili tvůrci ovladač DualSense, přestože má hra PS5 verzi. Pro někoho drobnost, ale už nám Astro Bot či Sackboy ukázali, jak hezky může ovladač ještě umocnit hraní podobného titulu.

Zatímco A Way Out bylo relativně krátké, dnes recenzovaný titul je zhruba jednou tak dlouhý. Navíc z pohledu obou hlavních hrdinů máte vždy trošku jinou funkci i činnosti, tudíž bude určitě zábavné si hru projít znovu očima toho druhého.

• Neustálá akce a svižná hratelnost
  • Rozmanitost a skvělé nápady v rámci designu úrovní
  • Krásný umělecký styl i hudební doprovod
  • Dokonalý kooperační zážitek
  • Zábavné mini-hříčky, v nichž se utkáte proti sobě
  • Některé trošku slabší pasáže či okamžiky v cut-scénách
  • Nevyužitý DualSense ovladač
9/ 10

It Takes Two předčilo mé očekávání a zážitek z kooperace je zde fantastický. Herní mechanismy dotáhli tvůrci takřka k dokonalosti, neustále se něco děje a hra vás překvapuje novými a novými prvky i nápady. Ve všech ohledech podařený mix si budete užívat, při hraní v páru se svým protějškem speciálně.