Hotel R’n’R – vysloužilá rocková hvězda ničí hotely | Recenze

Hotel R’n’R – vysloužilá rocková hvězda ničí hotely

• 17. 6. 2020, 09:00
  • Redakce

PlayStation VR přináší úplně nové možnosti a nápady, jejichž zpracování v běžné podobě by nikdy nemohlo fungovat a bavit. Jak dopadla hra na ničitele hotelových pokojů?

Když vidíte v názvu hry slovo Hotel, možná byste si představili nějakou budovatelskou strategii. Nebo snad hororovou hru? Ani jedno, i když je pravda, že pokoje po vašem řádění možná budou vypadat skutečně jako v nějakém hororu. Předlohu si však tvůrci vzali ve skutečném světě. Bylo známo, že především v osmdesátých letech skončily mnohé hotelové pokoje po návštěvě hudebních skupin naprosto rozbombardované. A to je i vaším úkolem v Hotel R’n’R.

Vítejte v pekle!

Vezměme všechno hezky popořádku. Po nasazení VR headsetu se ocitáte v kůži hlavního hrdiny, přímo na pódiu během rockového vystoupení, když tu se něco zvrtne a místo čelních žebříčků hitparád se dostáváte do pekla. Ano, skutečného pekla, kterému šéfuje sám ďábel. Nezbývá než u něj digitálně podepsat přihlášku k jeho službám a začít mu sloužit. Každý je svého štěstí strůjce, a tak se můžete záhy vydat plnit jeho šílené plány a začít ničit hotelové pokoje, abyste se ďáblu zavděčili. Všechny tyto události se stanou v hodně rychlém sledu a přesně dokazují jak bláznivá, ztřeštěná, ale zároveň vtipná a stylová celá hra je. Nic z těchto jejích přízvisek vám určitě nebude chybět, naopak si je budete užívat, pokud hledáte něco trošku jiného pro virtuální realitu na PlayStation 4 a zároveň se chcete pohodově odreagovat či vybít.

O hudební doprovod v rockovém stylu se postaraly skutečné kapely z osmdesátých let, které potkal právě takový osud jako hlavního hrdinu – takže jde o neúspěšné a ztroskotalé autory.

Svojí cenovkou se Hotel R’n’R řadí mezi levnější hry a tomu odpovídá i množství obsahu, na druhou stranu pokud vás celý koncept chytne, určitě se budete čas od času rádi vracet. Základní příběh vás postupně zavede do šesti různých hotelových pokojů, což není příliš, ale určitě se v každém zdržíte delší dobu. Máte totiž vždy hned několik úkolů, za jejichž splnění jste odměněni body „Hanebnosti“. Pro odemknutí další lokace potřebujete vždy dosáhnout určitého limitu, takže se ocitáte na stejných místech několikrát dokola, abyste hledali cesty a způsoby jak stanovených a opět vcelku vtipných cílů dosáhnout. Může to znít jednoduše, ale zase tak úplně bezduchá řežba to není. Jak postupně ničíte různé vybavení hotelového pokoje, budíte tím rozruch, takže na vás co nevidět přijde uklízečka, se kterou se opět můžete vypořádat různými způsoby. Následovat ji budou i další ochránci místního hotelu, a proto musíte ve správnou chvíli vypadnout, zabouchnout za sebou dveře a podívat se na závěrečné zúčtování.

Hotel R'n'R - Launch Trailer | PS VR

Především z počátku se mi paradoxně zdála hra docela těžká. Hlavně do té doby, než objevíte všechny vychytávky a možnosti, stejně jako ideální načasování všech úkonů. Mnohdy vás až překvapí míra detailů – zničit toho jde opravdu hodně, častokrát to chce i dost fantazie a interaktivní jsou i prvky, u nichž byste to na první pohled nečekali. Nebo je to i o zajímavých kombinacích a né vždycky je jedinou cestou něco vzít a fláknout tím o zem, na protější stěnu nebo z balkónu do hotelového bazénu. Tím jak postupně vyděláváte, můžete získané peníze utratit v místním obchůdku, který nabízí řadu předmětů, pomocí nichž můžete likvidovat pokoje ještě snáze. A například pobíhání a ničení s mrtvou rybou je opravdu vtipné, využití C4 výbušniny asi nemusíme více rozebírat. Neskutečná rozmanitost a získávání nových předmětů vás stále žene kupředu a zajišťuje svěžest hratelnosti, přestože základní koncept se nemění – probudíte se v pokoji, ničíte a děláte co největší škodu, abyste v bezpečí stihli uniknout.

Hotel R’n’R má určitě své nedostatky. Například škoda absence nějakého pozvolného tutoriálu, který by vás nasměřoval, jak se efektivně stát profesionálním ničitelem. Upřít se hře nedá pozitivní body pro změnu za to, že ukazuje možnosti virtuální reality v trošku jiném žánru. A obecně zajímavé a netradiční nápady se vždycky cení. Po vizuální stránce jde o jednoduchou grafiku, která hře i atmosféře naprosto sedí. A v podání PSVR vypadá hezky, stejně tak fyzika funguje bez větších problémů, což je vzhledem k povaze a náplni důležité. Jen občas jsem měl trošku problém s uchopením nějakých předmětů – zkrátka kamera spolu s PS Move nejsou úplně dokonale přesné a zatímco v jiných titulech to ani nepoznáte, zde vše vyjde na povrch.

Ničitelská hra ve virtuální realitě, ve které je vaším úkolem napáchat co nejvíce škody v hotelových pokojích.

Jednoduchá kreslená, ale má svůj styl, který ladí s dalšími komponentami a působí hezky.

Vysloužilá rocková hvězda se dostává za pekelným ďáblem, hezký nápad, i když následně už se nijak zvlášť nerozvíjí.

Dokážete se vyřádit a doslova vybít, v reálném světě tohle radši nezkoušejte!

Hudební doprovod se nese v duchu rocku z 80let, gradace hudby skvěle umocňuje destruktivní atmosféru.

Chce to chvíli zvyku, ale navrženo bylo dobře. Občas jen potrápila nepřesnost ovladačů při uchopování předmětů i nepřehlednost při rychlém otáčení.

Těžko posuzovat, protože pokud vás koncept chytne, čas od času se určitě rádi vrátíte a na pár desítek minut si zařádíte.

• Originální námět a nápad
  • Rozmanitost, volnost a hledání různých cest k nejefektivnějšímu ničení
  • Humorné zpracování
  • Soundtrack
  • Chvíli trvá, než do hry naplno proniknete a pochopíte všechny mechanismy
  • Občas chyby v přesnosti ovládání
8/ 10

Hodně bláznivá a zároveň vtipná PSVR hra, na které se krásně využijí možnosti virtuální reality při ničení a likvidování hotelových pokojů. Zajímavý nápad se podařilo zpracovat do zábavné formy, takže i menší chybičky či nedokonalosti dokážete odpustit.

• Netradiční námět
  • Hra na odreagování