Ghost of Tsushima: Director's Cut | Recenze

Ghost of Tsushima: Director's Cut

• 27. 8. 2021, 10:00

Vylepšená verze rok staré pecky, která přináší novou lokaci, lehce upravený soubojový systém a také PS5 speciality. Stojí za to o ní uvažovat?

Ghost of Tsushima patří k nejlepším hrám, které vyšly na PlayStation 4 a možná na konzoli od Sony obecně. Když vyšla v minulém červenci, vzbudila zasloužený zájem a studio Sucker Punch se vrátilo na výsluní předních herních studií. Nyní, po více jak roce, se dočkáváme nové verze s podtitulem Director’s Cut, která dorazí i v PlayStation 5 verzi.

Jak by mohl naznačit podtitul hry, mohlo by se jednat o prostou úpravu pro moderní konzole, ale není tomu tak, autoři totiž mimo grafiky zapracovali také na herních prvních a hru doplnili i novým rozšířením. Ostrov Tsushima je nově rozšířen o další ostrov Iki - sice trochu menší, ale také hodně zajímavý. Můžete se tam vydat poté, co se dostanete do druhého aktu a čeká vás tady zcela nový příběh, nový antagonista Eagle a také trochu vzpomínek z minulosti.

Ghost of Tsushima Director's Cut - Launch Trailer | PS5, PS4

Iki ostrov je plný zločinců, pirátů a další verbeže, protože samurajové tady nemají moc velkou sílu, aby drželi pořádek. Do toho si přidejme Eagla, mongolského vůdce, který má možná s hlavním hrdinou Jinem cosi společného a máme tu zábavu na minimálně dalších deset, patnáct hodin hratelnosti. Ostrov je totiž opět zaplněn zajímavými body, místy, která stojí za průzkum a samozřejmě poklady. Výhodou nové lokace je trochu jiný přístup k vyprávění příběhu, protože Jin je najednou na všechno sám, ostatní postavy s ním na ostrov nedorazí, a tak se můžeme plně soustředit na něj a jeho spojení s příběhem. Záporák Eagle navíc využívá hodně mystiku a jedy a tím je trochu změněna i hratelnost, kterou proti němu budete bojovat. Každopádně jako nová oblast je to na palec nahoru.

Samotná původní hra se dočkala pouze lehkého vyleštění, protože ono to ani nebylo moc potřeba. Už před rokem se jednalo o jednu z nejhezčích her, na kterou můžeme narazit. Přesto autoři lehce sáhli na herní prvky a například přidali možnost uzamknout si na souboj konkrétního nepřítele tak, jak to můžeme znát třeba ze série Dark Souls. Komu to ale nevyhovuje a raději se vydá do otevřeného souboje s celou hordou nepřátel, samozřejmě novou funkci využívat nemusí. Fajnšmekry, kteří hru hrají v japonském originále pak potěší, že hra konečně dostala synchronizaci rtů mluvících postav s tím, co se ozývá z reproduktorů. Celé hře to tak přidává na realističnosti. A pokud vám ani to nestačí, tak se komplet celá hra včetně nového rozšíření dá hrát v černobílém Kurosawa filtru.

Současně s Director’s Cutem vyšla také multiplayerová kooperativná část Legends, kde si budete moci konečně zahrát s kamarádem a vydat se do rozlehlého světa společně. Tuto část jsme zatím neměli možnost pořádně vyzkoušet, a tak se na ní podíváme někdy v budoucnosti.

Byla by samozřejmě ostuda, pokud by se při předělávce pro PlayStation 5 nesáhlo na technické možnosti, a tak se povedlo stáhnout již tak minimální loadingy na prakticky neexistující. Zkrátka se načítáte do hry a jste tam okamžitě. Využit je také ovladač Dual Sense, který vám do dlaní pomocí vibrací přenáší například cval vašeho koně, nebo také hukot větru, který ukazuje vaše směřování. Po grafické stránce se toho mnoho nezměnilo a hru si můžeme zahrát v dynamickém 4K rozlišení se stabilními 60 snímky za vteřinu. Občas sice narazíte na místo, které by chtělo trochu dodatečné péče, ale celkově se stále jedná o jeden z nejkrásnějších pohledů.

Ghost of Tsushima Director’s Cut je skvěle zpracované rozšíření původního konceptu a jeho přivedení v nativní PlayStation 5 verzi. K tomu si připočtěme skvělý doplněk v podobě plnohodnotného nového ostrova Iki, využití rychlého disku nové konzole a možností ovladače DualSense a máme tu něco jako perfektní dort, která navíc ozdobíte šlehačkou. Pokud jsme tedy dříve dali Tsushimě plný počet bodů, tady na tom absolutně nemáme důvod něco měnit.

• Vylepšená verze skvělé hry
  • Nativní PS5 verze
  • Nový ostrov Iki
  • Technická vylepšení pro next-gen
  • Občas drobné chybičky
10/ 10

Ještě lepší verze už tak skvělé hry. Pokud jste původní hru nehráli, určitě to udělejte a pokud ano, tak i samotný ostrov Iki stojí za to. Doufejme, že nyní už se budou autoři soustředit na plnohodnotný druhý díl.