Far Cry 6 - staré známé, jen v tropickém ráji | Recenze

Far Cry 6 - staré známé, jen v tropickém ráji

  • 6. 10. 2021, 20:02
  • Jaroslav Pazdera

Far Cry 6 už dopředu nesliboval žádnou zásadní změnu, ale spíše posun směrem nová lokalita doplněný o spoustu nových prvků. Bude to ale stačit, aby to stálo za to?

Far Cry 6 určitě patří mezi nejočekávanější hry letošního roku a původně měla dorazit už v únoru, ale Covid a další příčiny způsobily, že se jí dočkáváme až v těchto dnech. Po trochu rozporuplném pátém díle byla do šestky vkládána velká očekávání, ale sám Ubisoft upozorňoval, že si netroufají na obří revoluci, ale čekejme spíše trochu vylepšenější pětku. Jak to tedy bude?

Zdroj: Ubisoft

Prvním zcela zásadní změnou je prostředí. Z relativně nudných krajů Montany se dostáváme do Karibského ráje ostrova Yara. Ten bohužel drží v pevných rukách diktátor Anton Castillo, který je hraný známým hercem Giancarlem Espositou. Ostatně jeho tvář asi znáte ze všech reklamních obrázků a je třeba říct, že ve hře vypadá opravdu dobře. Proti tyranovi samozřejmě bojují místní jednotky guerilly, ale vy se k nim dostanete velkou náhodou. Při pokusu o útěk do Miami je vaše loď potopena a vy se ocitáte zpět na ostrově, kde vás trochu semele místní situace a už není prostor na útěk. Pokud chcete hledat nějaký hlubší příběh plný politiky, kritiky systém nebo něčeho dalšího, nechte si zajít chuť, protože tady se pojede hodně béčkově. Hybatelem celého příběhu jste v podstatě jen vy, zvraty sledujete se zdviženým obočím a k realitě má vše hodně daleko.

Far Cry 6 - Game Overview Trailer

Změna lokality se ale velmi pozitivně podepsala na vzhledu hry, který nabízí nádherné výhledy na tropické ostrovy, kopce, džungle a spoustu místní zvěřiny. Mapa je opět hodně rozsáhlá, vlastně největší a nabízí různé lokality, typy krajiny a také poprvé v sérii velká města. Tím městem je především hlavní město Esperanza, které je opravdu veliké, plné výškových budovat, ale jakmile se tam budete pohybovat, neubráníte se dojmu, že je v podstatě mrtvé a žije tam maximálně pár lidí. Velikost mapy je ale také kontraproduktivní, protože bezduché cestování zabere velkou část času ve hře a všemu nepomůžou ani skriptované události, které vám hra hází do cesty. Tu je to souboj guerilly s vojáky, jinde je to přesun vězňů nebo nějaký checkpoint, ale dost často jsou to naprosto stejné výjevy. Pokud bych si mohl osobně zvolit, raději bych bral menší mapu, ale trochu různorodější.

Kromě základního příběhu hra klasicky nabízí spoustu různých aktivit, které můžete dělat buď pro zábavu, nebo pro přivýdělek na nějaké nákupy. Budete zabírat nepřátelské základny nebo checkpointy, lovit zvěř i ryby a dojde i na kohoutí zápasy. Ne to není jen nějaká legrace, ale opravdová součást hry, ve které budete hledat nové kohouty a v rámci Mortal Kombatu podobné bojovce je budete ovládat proti nepřátelským opeřencům. Tohle je rozhodně vtipný nápad. Trochu méně zábavné je budování vlastní základny, což je v sérii také novinka, v rámci které si budete vylepšovat vlastní tábor, volit jaké budovy tam postavíte a budete tam také spravovat svou vlastní partu. Tu můžete ve stylu Assassin’s Creed posílat na různé mise a řešit s nimi různé situace.

V jádru se ale stále jedná o střílečku se základním RPG systémem. Ve hře najdeme spousty různých zbraní a vzhledem k zasazení se tentokrát jedná o hodně podivné modely. Místní totiž vyrábí zbraně ze všeho, co je dostupné, a tak budete získávat součástky, necháte si vyrábět výbušniny z různých trubek, tlumiče z flašek a podobně. To samé platí i o oblečení, protože různé prvky můžou mít různé vlastnosti a parametry, takže si budete vybírat, co si na sebe obléknete a co vám do mise pomůže. Pomoci vám můžou také zvířecí mazlíčci, kterých ve hře najdete hned několik a jsou podobně blázniví, jako zbraně. Jako první dostanete aligátora v tričku, pak třeba psíka na vozíku nebo bojového ptáka. Tahle bláznivost ostatně prostupuje celou hrou a dotkne se všeho, třeba i dopravních prostředků.

Bohužel hře se nevyhnuly ani problémy. Pokud se nebudu patlat v těch, které můžeme označit jako designové volby, tak je to především umělá inteligence nepřátel. Ti jsou při soubojích hodně marní, neustále přebíhají mezi kryty a rozhodně nepřipomínají cvičené vojáky. To samé by se dalo říct o animacích smrtí a fyzice hry, kdy voják po zásahu lehkým kulometem odlítne desítky metrů daleko, jak kdyby dostal granátem. Takových situace se objeví během hry desítky, možná i stovky.

Trochu smutku musím vytáhnout také u hodnocení grafické stránky hry. Vzhledem k tomu, že je to první Far Cry hra, která vychází přímo v PlayStation 5 verzi, logicky se dá očekávat pořádná grafika, 4K rozlišení a naprosto plynulý běh. O plynulém běhu nemusíme vůbec debatovat, ale grafika je trochu slabší, než jsem čekal. Pohled na hru je sice krásný, ale moje první dojmy byly „tohle je ten next gen?“. Spíše tedy čekejte mírnou evoluci oproti pětce, kterou zachraňuje především umístění do více pohledného prostředí. Autoři se snažili aspoň využít ovladač Dual Sense, který simuluje spouště zbraní a přenáší do ruky různé vibrace ze hry.

Far Cry 6 rozhodně není špatný titul, ale také rozhodně není nijak špičkový. Je na něm jasně vidět, že Ubisoft se prostě nechtěl pouštět do velkých revolucí, které by mohly některé hráče odradit, a tak raději použil klasickou kostru, napěchoval ji obsahem a přenesl do nové lokace. Z mého pohledu hře také hodně ubližuje obří mapa, která prostě nemá opodstatnění vyjma toho, aby se s ní tvůrci pochlubili. Pokud se tedy rozhodnete do šestky jít, nelekněte se, pokud dostanete něco hodně podobného, co už několikrát.

Hodnocení redakce

Koncept

Stále stejná pohádka prakticky od druhého dílu. Osamělý hrdina, temná situace, nutnost zasáhnout a to na gigantické mapě plné různých více či méně důležitých činností.

Grafika

Hra vypadá poměrně hezky, ale nemůžeme zastírat, že jsme od první next-gen verze čekali něco víc.

Příběh

Příběh je hodně naivní a zvraty dost podivné, takže pokud se těšíte ně nějaký složitý politický opus, raději na to zapomeňte.

Hratelnost

V jádru se stále jedná o střílečku s RPG prvky, ale ani jeden z elementů tady není dotažen k dokonalosti, takže občas budete skřípat zuby.

Audio

Hudební stránka zaujme především soundtrackem, který skvěle pasuje k lokaci uprostřed Karibiku.

Ovládání

Potěší využití ovladače DualSense, který simuluje střelbu jednotlivými zbraněmi a také posílá do rukou dojmy z aktuálního herního vývoje.

Délka

I pokud pojedete jen po hlavním příběhu, nachystejte si více než desítku hodin, ale pokud se rozhodnete vysbírat úplně všechno, nebude vám stačit ani týden přes vánoce.

Plusy a mínusy

  • moc hezké prostředí
  • některé neotřelé nápady
  • souboje kohoutů
  • konečně hlavní hrdina co je vidět
  • grafika za očekáváním
  • technické chyby
  • přebrané prvky z původních her
  • prakticky žádný posun série
7/ 10

Závěr

Nadprůměrná hra nejen obecně, ale také v rámci série Far Cry. Přesto tu ale zůstává pachuť toho, že to mohlo být mnohem lepší a že některé herní prvky mohli autoři na úkor jiných zcela vypustit. Pořád se ale jedná o zábavnou hru, která vám vystačí na dlouhé desítky hodin.

Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.
Pro běžné fungování našeho webu a analýzu Vaší návštěvnosti potřebujeme využívat několik externích služeb (především Google Analytics) a od Vás potřebujeme potvrdit, zda souhlasíte s jejich využitím. Váš případný souhlas můžete kdykoliv odvolat.