Fall Guys: Ultimate Knockout | Recenze

Fall Guys: Ultimate Knockout

• 17. 8. 2020, 22:00

Velmi nápaditá variace na battle royale tituly dorazila zdarma v rámci PS Plus a hned se stala obří peckou. Co na to poví naše recenze?

Žánr battle royale her je v dnešní době neuvěřitelně oblíbený a má desítky milionů hráčů. Za všechny můžeme jmenovat Fortnite, PUBG, Call of Duty: Warzone, nebo třeba nedávno vydaný Hyper Scape, který ale zatím příliš úspěchu nepobral. Všechny tyto hry mají ale jedno společné, jsou více či méně násilné, vyžadují hodně času, a hlavně tréningu na nějaký úspěch. Přesně to měl v hlavě tým Mediatonic, který vytvořil dnes recenzovaný titul Fall Guys: Ultimate Knockout. A že je o takovou hru zájem dokazuje to, že ji momentálně hraje více než 8 000 000 hráčů po celém světě.

Fall Guys je totiž velmi nestandardní mix žánrů battle royale, plošinovky, skákačky a logické hry. Námět je to naprosto geniální, ale ostatně není nový, a především v televizích jsme na podobné pořady mohli narazit již před lety. Spousta určitě zná oblíbenou japonskou show Takeshiho hrad, nebo zábavný pořad, který se vysílal také u nás a uváděl ho Richard Hammond z Top Gearu – Total Wipeout (u náš jako Drtivá porážka). Hra je v podstatě jednoduchá. V případě Fall Guys se jedná o 60 hráčů, kteří se připojí do společné hry a musí projít pěti koly různě náročných miniher, které postupně profiltrují jejich řady tak, až se ve finále utká několik nejlepších a jeden z nich získá korunu pro vítěze.

Fall Guys - Gameplay Trailer | PS4

Tady by v podstatě recenze mohla skončit, protože hra toho více nenabízí, ale ono i to, co jsme již napsali je více než dost. Jednotlivá kola se totiž losují ze zhruba pětadvacítky různých variant a tak můžete narazit na See Saw, což je překážková drahá přes překlápějící se plošiny, Gate Crash, kde musíte trefit správnou bránu, kterou jde zničit a být nejrychlejší a ve finále se dostat do Fall Mountain, kde musíte překonat řadu různých překážek, být jako první nahoře a ještě mít štěstí a chytnout korunu pro vítěze. Každé kolo má svoje speciality a ty je třeba se naučit, abyste dráhou propluli co nejsnadněji a kvalifikovali se do limitu počtu hráčů.

Kromě těchto kol, kde musíte spoléhat sami na sebe, je tu druhý typ miniher, které jsou týmové. Můžete tak hrát ve dvou týmech fotbal a soupeřit, kdo dá více gólů, tlačit velký míč skrze překážkovou dráhu a být co nejrychlejší nebo si navzájem krást ocásky a snažit se jich mít v týmu na konci co nejvíce. A právě tyto týmové hry jsou trochu kámen úrazu, protože hraje s anonymní partou dalších lidí a na vašem výkonu záleží jen částečně. Častokrát se vám tak stane, že si budete počínat perfektně a například budete mít ukradený ocásek, ale zbytek vašeho týmu budou neschopní hráči a vy se kvůli tomu nekvalifikujete.

Hra je momentálně zcela zdarma v rámci PS Plus, ale nebude tomu tak stále. Nezapomeňte si ji tedy přidat do své knihovny. Pro hraní navíc potřebujete PS Plus i dále.

Fall Guys je sice možné hrát s vlastními kamarády v partě, ale ta vám pomůže jen v tom, že se vidíte označeni při startu hry a můžete kamaráda sledovat, pokud vy nebo on postoupíte. Stejně tak v týmových hrách vás hra zařazuje do stejného týmu. Bohužel označení není moc výrazně a během hry absolutně nevíte, kde vás partner je. To by chtělo trochu doladit a týmovému hraní trochu pomoci.

Celá hra se ovládá naprosto jednoduše a je vhodná jak pro děti, tak rodiče, tak vlastně pro každého. Na ovládání potřebujete klobouček na běhání, X pro skok, čtvereček pro skok plavmo (dá se kombinovat s normálním skokem) a R2 pro chytání ocásku, vajíček a všeho dalšího, na co v minihrách narazíte. R2 se dá také vytáhnout na stěnu, kam se nedá přímo vyskočit, případně někoho stáhnout dolů nebo shodit, což je často hodně zábavné. A to je vše. Hra toho více nepotřebuje, a přesto je to studnice nekonečně zábavy. Vše dokresluje krásně akční soundtrack, který je také hodně jednoduchý, ale přesně sedí k té vřavě pobíhajících zvířátek snažících se dostat do cíle. To samé platí o grafické prezentaci, která by se dala označit až za infantilní, ale vše vypadá krásně, jednoduše a bez problému se hýbe a o to hlavně jde.

Hra je momentálně zcela zdarma v rámci PS Plus, později si ji bude nutné za drobný poplatek koupit. Jinak můžete hrát zcela zdarma, případně si za mikrotransakce dokoupit ingame měnu. Tu ale využijete jen na kosmetické vylepšení vašeho panáčka, které ale nijak nepomáhá postupu ve hře. Nejsou tu žádné zrychlovače, lepší skoky ani nic jiného. Ostatně vzhled si můžete měnit i pomocí prvků, které vyhrajete za postup úrovněmi v rámci battle passu, ten je ve hře zdarma. Postupně tak získáte možnost větší personalizace a můžete si nastavit nejen barvu, vzor a obličej svého hrdiny, ale dát mu třeba kostým kaktusu, holuba, plechovky nebo tygříka. Ve hře už ostatně uvidíte hodně pokročilé hráče se zajímavými kostýmy, takže je radost se na ten mumraj na obrazovce dívat.

Naprosto jednoduchá myšlenka převedená do velmi zábavného konceptu.

Roztomile jednoduchá, ale plně dostačující vizualizace a desítky možností, jak vyzdobit svého hrdinu.

Perfektní titul na zaplácnutí i krátkého času, který ale dokáže sebrat celý večer ve stylu "ještě jedno kolo a jdu spát".

Jednoduchý ale perfektně sedící akční soundtrack, který krásně dokresluje akční souboje.

Na ovládání stačí doslova jen pár tlačítek, takže hru zvládne, na rozdíl třeba od Fortine, ovládat naprosto každý.

• návyková hratelnost
  • roztomilá grafika a hudba
  • žádný pay-to-win model
  • hra je zdarma v PS Plus
  • možnost hrát s přáteli
  • nedotažené party s přáteli
  • týmové souboje
  • občas drobné fyzikální problémy
8/ 10

Fall Guys je skvělá a hodně návyková hra přesně ve stylu „dám si ještě jeden zápas a půjdu spát“, která je navíc přístupná absolutně pro každého. Jediné výtky bychom směřovali k některým týmovým hrám a jejich vyváženosti, ale to se snad časem podá. Celkově ale hru musíme hodnotit hodně pozitivně a je to příjemné překvapení.

• skvělá hratelnost
  • krásná grafika
  • technické zpracování