Dojmy z Cyberpunku 2077 na PlayStation 5 | Preview

Dojmy z Cyberpunku 2077 na PlayStation 5

  • 12. 12. 2020, 15:57
  • Jaroslav Pazdera

Osobní dojmy po zhruba dvanácti hodinách hraní.

Cyberpunk 2077 konečně po dlouhých letech přípravy vyšel před pár dny a my ho od té doby pilně hrajeme. Na recenzi to ale zatím není, protože hra je skutečně rozsáhlá a nabízí obrovské množství obsahu. Na řadu věcí jsem ale narazil už během prvních tří dní, a tak se s vámi o ně podělím. Ve většině případů se jedná spíše o negativní body, protože ty udeří do očí snadněji, nicméně zkrátka tohle neberte jako recenzi, spíše jako osobní dojmy z toho, jak se hra na PlayStationu 5 hraje. Také berte v potaz, že dnes v noci vyšel skoro 20 GB patch, který by měl například grafiku o něco vylepšit, ale i tak to není extra znát.

Ve FullHD hra vypadá celkem hezky.

Grafika

První, co udeří do očí, je grafika a vzhled hry. Pokud jste byli namlsáni oficiálními videi, tak budete bohužel docela zklamáni. Grafika i na PS5 je hodně rozmazaná, neostrá a textury vypadají občas jak z PS3 her. Ani zalidnění města není tak bohaté a občas procházíte centrem a davy lidí, které byly ve videích, jsou asi zrovna doma. Pokud se podíváte na nějaká gameplay videa z PC na vysoká nastavení, bude to obrovský rozdíl. Samozřejmě je třeba podotknout, že se jedná o PS4 verzi v režimu kompatibility, protože samotná PS5 verze vyjde až někdy v příštím roce, ale i tak je vzhled hry pro hodně hráčů nedostačující. K čemu je moderní PlayStation 5 napojená na 4K monitor, když hra běží někde kolem 1080p, možná i méně. Jedinou výhodou nové konzole je, že FPS se prakticky neustále drží na slušné úrovni, o tom si můžou majitelé PS4 a především starých verzí konzole, nechat jen zdát. Tady je zkrátka škoda, že tvůrci nešli rovnou po verzích pro „next-gen“, ale obráceně a primární je PS4 verze. Paradoxem je, že snímky ze hry, uložené ve fullHD vypadají poměrně dobře, ale na 4K monitoru nebo TV to zkrátka není ono.

Padání hry

Padání hry je opravdu velký problém, a to i na PS5. Hru hrajeme dva a hra nám padá prakticky stejně. Často je to při vstupu do auta a rozjezdu, nebo při načítání nové lokace. Hra naštěstí spadne „jen“ s chybovou zprávou a vypadne do menu konzole, takže ji můžete spustit hned znovu. I tak je to ale celkem otravné, když se to stane třeba dvakrát i třikrát za hodinu. Hra se sice ukládá každou chvíli, ale často se stane, že musíte znovu opakovat jízdu do místa mise a to vyběhne i nějaká ta nadávka.

Tuhle obrazovku uvidíte celkem často a pokud všechna hlášení chodí vývojářům, budou jich mít plné ruce.

Chyby a vady

Tak obří hra, jako je Cyberpunk, se samozřejmě neobejde bez chyb, ale někdy je jich poměrně více, než by bylo zdrávo. Mizející auta, na která přímo koukáte, lidé bruslící po zemi nebo místo židle sedící v prostoru. Díky problematické fyzice mrtvoly odletující jako hadrové panenky, nebo auto vymršťěné do salta po najetí na chodce (viz video níže). A třeba jízda po poli, kde byly vysypány odpadky se změnila v posloupnost neuvěřitelných skoků a přetočení, které způsobilo najetí na plastový pytel plný odpadu. Někdo možná řekne, že jsou to drobnosti, ale šíleně udeří do očí.

Chyby se ale nevyhýbají ani hlavním částem hry. Občas se neobjeví postava, se kterou hovoříte, jindy nejde dokončit mise, protože postava, která má dát odměnu, ji nemá. K tomu připočtěme grafické glitche a chyby, doskakování textur až když jste úplně u daného místa a mnoho dalšího. Je jasné, že to autoři postupně všechno odstraní, ale aktuální stav je prostě takový.

Množství obsahu

Na hře je znát, že autoři chtěli, aby město bylo plné činností a příležitostí k vyřádění. Občas je toho ale až trochu moc a na mapě kolem sebe máte tolik ikonek, že je ani nestíháte sledovat. Ne nadarmo se říká, že méně je někdy více. Především lidé, co mají v zálibě vyzobávat úplně vše, budou mít co dělat.

To samé by se dalo říct o lootu. Toho je tolik, že sbírat se dá neustále mraky věcí, za chvíli máte plný inventář a musíte ho pořád organizovat. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby hra občas neblbnula a nemuseli jste hledat správnou pozici na sebrání předmětu, jinak se neobjeví symbol tlačítka pro sebrání a kdyby předměty byly nějak různorodé. Poté co ale máte po pár desítkách minut inventář plný pistolí a pušek, které jsou naprosto stejné, tak je něco špatně. Samozřejmě postupně ve hře začnete získávat unikátnější předměty a zbraně, ale i tak je všeho všude hrozně moc.

Zdroj: CD PROJEKT RED

Čeština

Celkově je čeština úplně super a jsem za ní nesmírně vděčný. Anglicky sice umím dobře, ale koho baví číst dlouhé texty, když si chce večer jen zahrát a moc u toho nepřemýšlet. I čeština by ale potřebovala trochu upravit a snad je v přípravě i její update. Občas se v textu vyskytují chybně zobrazené značky pro barevné označení textu nebo celé symboly, které by se neměly zobrazovat. Druhou kapitolou je využití některých výrazů, které jsou v textu jak pěst na oko. Moje herní linka začala jako „Nomád“ a tak jsou některé výrazy asi specifické pro tuto část, ale neustálé využívání slova „kábr“ nebo „kumba“, které jsem jinak nikdy neslyšel a několika dalších zní skutečně divně a ani po deseti hodinách hraní mi takříkajíc „nejdou přes pysky“.

Načítání hry

Abych ale jen nekritizoval, tak na PlayStationu 5 funguje skvěle nahrávání. Od spuštění v menu jste maximálně do minuty ve hře a pokud třeba umřete a potřebujete načíst poslední pozici, je to otázka do deseti vteřin, spíše rychleji. Pozitivně se rychlost projevuje i na cestování městem pomocí terminálu pro fast-travel. Přepnutí do jiné lokace je opět otázka několika vteřin. Tohle je na PS5 fakt skvělé.

První, co uvidíte ve hře za Nomáda.

Ač předchozí odstavce znějí fakt negativně, neberte to tak, že Cyberpunk je špatná hra. Naopak, obsahuje velmi zajímavé mise, skvěle napsané postavy, spoustu herních možností a obsahu a potenciál hry je obrovský. Bohužel momentálně je trochu pokažen vzhledem hry a chybami. K tomu se zřejmě pojí to, že CD Projekt o problémech věděl, a proto prakticky všechny recenze před vydáním hry byly z „lepší“ PC verze a konzolovou nedostal dopředu víceméně nikdo, ani velké zahraniční portály. Pramenilo to zřejmě ze strachu, že YouTube zahltí videa se záběry z „horších“ verzí. A asi by to tak skutečně bylo, protože třeba hodnocení PS4 verze na serveru metacritics se od hráčů momentálně pohybuje lehce pod 2,5 bodu z deseti a objevuje se spousta kritiky.

Na recenzi pracujeme a dočkáte se jí velmi brzy.

Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.
Pro běžné fungování našeho webu a analýzu Vaší návštěvnosti potřebujeme využívat několik externích služeb (především Google Analytics) a od Vás potřebujeme potvrdit, zda souhlasíte s jejich využitím. Váš případný souhlas můžete kdykoliv odvolat.