Diablo 4 - nové detaily o příběhu, herním světu i multiplayeru | Preview

Diablo 4 - nové detaily o příběhu, herním světu i multiplayeru

V rámci čtvrtletního updatu nám Blizzard naservíroval novou dávku informací o určitých částech hry, vše jsme pro vás shrnuli do tohoto preview.

Celý Diablo IV vývojářský tým pracuje nyní z domova, což jim přineslo nové výzvy a nyní si představíme nové informace o určitých aspektech hry. Mimochodem v rámci motivace pořádají pravidelně hromadné testování, takže čas od času si celý tým hraje společně, aby své dílo průběžně zkoušel. Kromě informací zveřejnili i pár nových obrázků a artworků, v tomto směru je nutné zmínit, že nejde zdaleka o finální a hotový produkt, ještě mají před sebou hodně práce, a tak ani vydání hry nemůžeme očekávat v nejbližších měsících.

Vyprávění příběhu

Způsob servírování příběhové stránky se oproti Diablo 3 hodně vyvinul a tvůrci experimentují s různými přístupy, určitě to však nebudou jen původní UI panely se jménem postavy a portréty. Chtějí do čtvrtého pokračování zakomponovat hlubší dojem a prožitek ze všech dialogů. Při základní interakci by měla být kamera přiblížena (při zachování izometrického naklonění) a rozhovor se má promítnout i přímo do animací postav. Konkrétní ukázku si můžete prohlédnout na tomto screenshotu:

Druhý způsob vyprávění příběhu – konkrétně jeho stěžejních částí – jsou cut scény v reálném čase. Jinak řečeno budou generované a zpracované přímo v herním enginu, kdy se jen pohled kamery plynule přesune do filmového podání. Díky tomuto zpracování realtime mohou například do filmečků snadno zakomponovat vaši postavu včetně aktuálního vybavení. Stejně tak bude vše maximálně provázané a bude se i kvalita cutscén odvíjet od aktuálního rozlišení a všech grafických nastavení. Jak je známo po vydání Diablo III byli kritizováni hlavně kvůli tomu, že hra nebyla dost temná. Diablo IV by tak mohlo přinést i větší možnosti nastavitelnosti prostředí a atmosféry hry, přičemž díky tomuto zpracování příběhových filmečků zajistí, aby bylo vše ve stejném duchu. Každý by si tak mohl udělat hru takovou, jakou ji chce mít.

Otevřený svět

Jednou z hlavních funkcí a inovací do série Diablo bude otevřený svět Sanctuary. Přestože zde půjde v první řadě o hlavní příběhovou kampaň, dočkáme se i celé řady dalšího obsahu a systémů spojených s tím, že se pohybujeme s naprostou volností a objevujeme po cestě nové věci. A máme v tom volnost, která Diablu vždycky trochu chyběla. Kdykoli si tak půjde dát pauzu od příběhu a vydat se poznávat a objevovat, craftit nové věci nebo se utkat v rámci PvP.

Při posledním společném hraní jedné části Diablo IV někteří členové vývojářského týmu dokončili část kampaně během několika hodin. Část z nich se vydala přímou cestou jen za příběhem a ti měli hotovo za poloviční čas, přičemž samozřejmě i vedlejší úkoly a prozkoumávání si mohli následně užít. Největší úspěch v rámci společného playtestu prý měly Tábory. Jedná se o speciální místa, která nejdříve musíme vyčistit od nepřátel, abychom je zabrali a tím se stanou jakýmisi waypointy v příběhové trase. Každý tento Tábor má svůj motiv, může jít třeba o město, které zasáhla kletba a proměnila vesničany na hromady soli. Nebo o kryptu, ve které vládnout duchové a nemrtví.

V rámci otevřeného světa se můžeme těšit i na klasické mounty, které nám umožní rychlejší pohybování v rámci celého herního světa, aniž byste při přesunu museli překonávat dlouhé vzdálenosti po svých a stále dokola se probojovávat. V tomto směru máme i menší obavy, jestli nebude nakonec hratelnost působit trošku jinak, než jsme v Diablu zvyklí, na druhou stranu je jasné, že v rámci potřeb moderních hráčů musí přicházet s kompromisy a odklonem od tradičních „hardcore“ RPG prvků, kam určitě dlouhé přesuny a běhání patří. Jak bude celý systém mountů fungovat se teprve dozvíme, zatím vše tým, který má na starost otevřený svět, zkouší a ladí k finální podobě.

Multiplayer

Online hraní je v dnešní době tahounem pro každý titul a nejinak tomu bude i v Diablo IV. Na druhou stranu tvůrci stále zdůrazňují a opakují, že nepůjde o MMORPG. A právě v tomto duchu navrhují všechny multiplayerové prvky. Nejde o technické omezení či limity, ale o filozofii série Diablo. Dospěli totiž k závěru, že jakmile uvidíte příliš často ostatní hráče a nebo je jich příliš moc, vytrácí se ze hry styl Diabla a celý svět nepůsobí tak nebezpečně, jako když jste na to sami.

Co tento přístup a myšlenka bude znamenat v praxi? Klasické a typické dungeony a klíčové prvky příběhu vždycky budete absolvovat sami, tedy hráč a jeho případní další členové party. Ve chvíli kdy se ovšem z příběhu dostanete do nějakého hlavního města, promění se celé na sociální centrum, ve městě potkáváte další lidi a skutečné hráče. Během putování a objevování herního světa můžete občas narazit na nějakého reálného hráče. Kromě toho zde budou pravidelně velké světové události, ideální místa a okamžiky pro hru ve větším počtu lidí. V tomto směru tvůrci odkazují na boj s velkým bossem Ashava, který byl představen v rámci ukázky na BlizzConu. Náhodných událostí má být celá řada a půjde třeba i o obranu města proti velké hordě nepřátel. Pokud se i těmto hromadným prvkům chcete vyhnout, není problém a Diablo IV vás do účasti nebude nutit, stále můžete hrou procházet úplně sami nebo jen s partou svých kamarádů. Mimochodem vlastní partu si půjde sestavit i z náhodných cizích hráčů, kdy pro jejich hledání mají být vytvořeny nové nástroje.

Předměty a vylepšování postavy

Looting a crafting – dva anglické výrazy, které snad ani není potřeba překládat, uchytily se už i v českých textech a každý fanoušek RPG jim rozumí. Právě množství předmětů, jejich sbírání a řemeslná výroba všeho druhu, to jsou všechno aspekty, které v sérii Diablo od vždycky fungují na jedničku.

Diablo IV má nabídku předmětů posunout na nový level, slibuje větší rozmanitost a i lehce odlišné atributy věcí mají zajistit volnost při výběru. Navíc vybavení postav by mělo být větší vliv na hratelnost a samotný herní styl, takže nebudou existovat jasné dané optimální buildy a místo zjišťování v příručkách na internetu jakou věc do kterého slotu, by to mělo být více o zábavě, prozkoumávání a zkoušení, co budete zrovna vám vyhovovat. Na následujících obrázcích si můžete sami prohlédnout některé vzorové itemy, které vývojářům padly během společného hraní aktuální verze Diablo IV.

Diablo IV míří dle původního oznámení na PlayStation 4, v tomto případě však můžeme s jistotu říct, že vyjde na PlayStation 5 a kdoví, jestli nakonec vůbec zamíří i na současnou generaci konzolí. Řada nově představených prvků totiž úplně nabádá k tomu, že bude jako stvořená pro moderní PS5 s rychlým SSD diskem. Vydání hry je zatím ve hvězdách, aktuální zveřejněné obrázky ukazují stále ranou fázi vývoje, naším tipem a odhadem je vydání hry v roce 2022.

Komentáře (0)

Pro komentování musíte být přihlášeni.
Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.