Devil May Cry 5: Special Edition - pátý díl znovu a ještě lépe | Recenze

Devil May Cry 5: Special Edition - pátý díl znovu a ještě lépe

• 9. 1. 2021, 10:00

Speciální edice vyšla přímo pro konzoli PS5 a tak můžet těžit z daleko silnějšího zařízení. To ale není vše, co nová verze nabídne.

Devil May Cry (dále jen DMC) patří mezi legendární herní značky, a tak není s podivem, že tu máme už pět dílů základní série. Poslední, pátý, díl vyšel v roce 2019 a s příchodem nové konzole PlayStation 5 jsme se dočkali také speciální edice, která přináší kompletní obsah původní hry, ale k tomu přidává i spoustu obsahu navíc. Mimo obsahu ale samozřejmě podporuje i nejmodernější technologie, ale o tom až dále.

Zdroj: Capcom

Původní hra vzešla samozřejmě z pera Capcomu a odehrává se několik let po incidentu s Řádem meče. Aby klid netrval moc dlouho, objevil se nový démon, který vypadá jako obří strom a který ohrožuje bezpečnost světa. V tu chvíli přijdou na řadu tři původní postavy Nero, V a Dante, kteří se vydají proti hrozbě. První z nich, Nero, přijde o svou ruku a poté může používat řadu robotických náhražek, které mu umožňují používat nejrůznější zbraně, V umí vyvolávat různé démony a pak zpovzdálí sledovat, jak se jim daří práce, a nakonec Dante a jeho přehršle zbraní, neustálé změny bojových stylů a monumentální komba. Obsahu je tedy více než dost.

Devil May Cry 5 Special Edition - Launch Trailer | PS5

Příběh hry není nijak extra objevný, ale je vyprávěn pomocí hezkých videosekvencí a navíc vás ani nenutí znát předchozí hry, protože pro vás nabízí jednoduchý přehled předchozích událostí, abyste se do děje pohodlně dostali. Postup hrou je v podstatě neustálý pochod koridorem s občasnými odbočkami, ale na zábavnosti mu přidává množství skrytých míst a misí, které můžete objevit a které herní dobu protáhnout na příjemných 15 hodin, případně i daleko více. Zásadní je, že vše neustále ubíhá dopředu, pořád padáte do nějaké akce nebo se něco děje a vůbec nemáte čas začít se nudit.

Pokud náhodou DMC neznáte, je to klasická bojovka japonského stylu, kde procházíte příběhem a neustále narážíte na hordy nepřátel, uzavřené arény, kde se musíte vypořádat se všemi nebezpečími a také na obří bosy, kteří vás často převyšují. Postavy ale mají spoustu schopností a zbraní, díky kterým se můžou nepřátelům postavit. Naštěstí hra má velmi pozvolnou učící křivku, takže na vás nenahrne všechno během prvních pěti minut, ale postupná vám ukazuje, jak se co používá, jak se navazují schopnosti do komb a postupně přidává na složitosti. Je ale pravda, že na konci budete prsty jezdit po ovladači jako po klavíru, zvlášť pokud budete chtít dělat ta nejlepší komba. Hra vám ale i tady trochu pomůže, protože umožňuje používat automatická komba, která zjednodušují navazování schopností do sekvencí.

Speciální edice navíc přináší řadu dalšího obsahu, která hratelnost ještě rozšiřuje. Zaprvé je tu nová hratelná postava Vergil, který doplní trojici zmíněných. Postava to není úplně nová, ostatně jde o Danteho dvojče a jeho neustálého rivala, ale zahrát si za něj můžeme až ve speciální edici. Jeho speciálními schopnostmi je teleportace a bleskové údery mečem. Trochu škoda je, že Vergil nemá žádný příběh a pokud se rozhodnete zahrát kampaň za něj, bude zcela bez videí. Toho můžete využít, pokud si chcete skutečně jen zabojovat a příběh už znáte, nebo vás nezajímá.

Další zajímavou herní funkcí je ukazatel koncentrace, který se při správných úderech nabíjí a přidává vám určité bonusy, zatímco pokud budete máchat zbraněmi nazdařbůh a bojovat chaoticky, bude ukazatel klesat. To vás nutí bojovat trochu promyšleně a nespamovat útoky co nejvíce to jde. A pokud by pro vás náhodou hra byla lehká, můžete si spustit novou, extrémní, obtížnost „Legendary Dark Knight“, která přidá obrovské množství nepřátel, doslova hordy. Zapnout si ale můžete také turbo mód, který celou hru ještě zrychlí na 1.2 násobek standardní rychlosti a to už ani nebudete stíhat, co všechno se na obrazovce děje.

Zdroj: Capcom

Už základní hra vypadá skvěle a pokud vám nevadí lehce japonský styl, určitě si užijete grafické orgie. Speciální edice ale posunuje vše ještě dále a ždíme z konzole PS5 maximum, i když občas narazíte na o řád horší textury, jako by se na ně zapomnělo, nebo nebyly dodělány. Hra vám nabídne několik možností zobrazení. Tou základní je plné 4K rozlišení s 30 fps a zapnutým ray tracingem, případně se můžete přepnout do režimu 60 fps, ale za cenu dynamického 4K. Podle osobních zkušeností není ray tracing moc znát a nižší rozlišení také ne, takže si můžete v klidu nastavit vyšší snímky za vteřinu. Pro fajnšmekry je tu možnost zapnout si 120 fps, kdy hra vypadá skvěle, ale problém je, že hru trápí občasné pády a hlavně potřebujete kompatibilní monitor nebo televizi.

Co působí až neuvěřitelně jsou nahrávací časy. Ty jsme měli možnost vidět už před vydáním hry na videích a skutečnost tomu zcela odpovídá. Často se nová mise načte tak rychle, že ani nestihnete obrazovku s loadingem a autoři museli do hry přidat tlačítko, kterým misi spustíte, protože jinak byste se do hry dostali okamžitě a někdo by to nemusel stíhat. Tady je rychlý disk konzole PlayStation 5 opravdu znát.

Devil May Cry 5 má stále své nezaměnitelné kouzlo a pokud vás tento styl hry baví, rozhodně se budete bavit i u speciální edice, která celý koncept vyšperkovala ještě více. Nového obsahu v podstatě není tolik, ale pokud jste pětku vůbec nehráli a máte PlayStation 5, může být právě speciální edice vaším vstupem do hry. Po technické, soubojové ani akční stránce není hře prakticky co vytknout a drobnosti, které bychom našli, nestojí víceméně za řeč.

Akční rubačka s neustávajícími souboji proti hromadě nepřátel, mraky zbraní, schopností a neuvěřitelná komba. To je DMC ve zkratce.

Díky PlayStation 5 hra vypadá ještě lépe, nabídne až 120 fps, ray tracing a další pokročilé technologie. Prostě radost pro oko.

O příběh tu dvakrát nejde, ale opět je tu nějaký démon, nějaké nebezpečí a skupina hrdinů, co si s tím musí poradit.

Hra postupně učí od jednoduchých schopností a komb až po ty nejobtížnější, takže není složité do ní vniknout. Horší je ji ale perfektně zvládnout. Ale o tom to celé je.

Luxusní hudební podkres, který reaguje na akci na obrazovce a přidává tempo do uší. Ideální ve spojení s 3D sluchátky kompatibilní s 3D zvukem.

Z počátku si vystačíte s pár tlačítky, ale postupně budete přidávat další a další, jejich kombinace a kombinace kombinací tak, že nebudete vědět, co dříve mačkat. Hra ale za vzorné mačkání odměňuje a za nahodilé zase penalizuje, takže stojí za to se snažit.

Pokud si kampaň projdete jednou, počítejte tak s patnácti hodinami, pokud ale budete chtít na výlet všechny čtyři postavy, čas si zmnohonásobte.

• perfektní akce
  • nádherné zpracování