Cloudpunk – temná futuristická kurýrka | Recenze

Cloudpunk – temná futuristická kurýrka

• 30. 10. 2020, 10:00

Z titulku recenze můžete být lehce zmateni, ale opravdu se zde stáváte pomyslnou pošťačkou v cyberpunkovém světě.

Co se vám vybaví při vyslovení názvu dnes recenzované hry? Já v tom mám naprosto jasno a myslím si, že i tvůrci trošku (ne)nápadně chtěli využít velké halo okolo chystaného a několikrát odloženého Cyberpunku 2077. Ve své podstatě mají obě hry několik prvků společných, byť z hlediska hratelnosti se jedná o úplně odlišný titul. A také se značně odlišným konceptem, protože Cloudpunk se řadí do klasické nezávislé scény. Jak vám řeknu během této recenze, já osobně jsem od ní neměl prakticky žádná očekávání, ale několika konkrétními prvky mě dokázala hodně mile překvapit a potěšit.

Ze samotného názvu a asi i okolních materiálů není moc patrného o náplni hry. Zde se dostáváme k takové menší inspiraci Death Stranding. Slyšíte správně, Cloudpunk je vlastně hrou, ve které musíte doručovat. Jste takovým kurýrem, respektive kurýrkou, vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka Rania je ženského pohlaví. A tím už se dostávám k tomu nejzajímavějšímu, čím si mě Cloudpunk získal. Jak tato nově zaměstnaná řidička „přepravní společnosti“ Cloudpunk, tak všechny další postavy jsou naprosto dokonalé. Velkou měrou tomu napomáhá i dabing veškerých dialogů, což není pro nezávislé hry běžný standard, ale ještě že se pro něj tvůrci rozhodli. A zvládli ho bravurně zpracovat! Přestože je vaše náplň veskrze jednoduchá a prostě někde vyzvednete balíček, abyste ho zase jinam v rámci futuristického temného prostředí města Nivalis doručili, má to své kouzlo. O to se starají dialogy a silné postavy především.

Úplně zde zapomeňte na akční pasáže či nějaký souboj. Ani jednou jsem nemusel loadovat uloženou pozici a také zde není žádná volba obtížnosti. Takže zapomeňte na nějaké stresování, u doručení vám také netiká časový odpočet, ale právě díky tomu se z Cloudpunk stala naprosto pohodová a odpočinková hra. Jednak si v ní létáte svým vozidlem a vykonáváte doručovací úkoly, ale hlavně se bavíte. A hra má prostě své do velké míry nepopsatelné kouzlo, které musíte na vlastní kůži zažít. Dost často opustíte i futuristické auto a chodíte po svých, potkáváte zajímavé postavy a dostáváte se do mnohdy naprosto ztřeštěných situací a dialogů. Scénáristům se to opravdu povedlo zpracovat a hlášky mají vtip, nadsázku a kouzlo.

Kromě samotného doručování jsou zde i určité vedlejší aspekty. Třeba prozkoumávání nových oblastí vcelku rozsáhlého herního světa. Během plnění zadaných úkolů se někdy musíte rozhodnout mezi dvěma variantami řešení. Uvedu jeden příklad z úvodní části hry, kdy vyzvednete podivně tikající balíček. Opravdu ho doručíte do cílového místa – stanice metra, nebo ho radši zlikvidujete a budete čelit důsledkům za nesplnění úkolu svého chlebodárce? Sami si do velké míry píšete svůj osud. Herní svět působí živoucím dojmem, nabízí se řada postav či věcí k interakci, přestože příběh a jeho linie je víceméně lineární a kromě občasné volby řešení situace nemáte žádnou volnost.

Zařazení Cloudpunku mezi indie tituly odpovídá i jeho vizuální zpracování. Hi-ress grafiku zde nahrazují jednoduché textury, na kterých vidíte každý pixel. Pomalu jako v Minecraftu. Ale i to zde má své kouzlo a společně s vtipnými dialogy a příběhem, ale také kvalitním hudebním doprovodem vznikl unikátní mix. Originální a v mnoha ohledech nevšední hra, která vás dokáže bavit a přitom vybočuje z řady běžného mainstreamu. Mnoho technických chyb a nedokonalostí jsem ve finále bez problémů přehlédl a naskočit do tohoto příběhu hrdinky Ranie doporučuji i vám.

• Vtipné dialogy a propracované postavy
  • Indie grafický styl doplněný slušným soundtrackem
  • Velmi kvalitní dabing všech postav
  • Hezký a nevšední sci-fi zážitek v odpočinkovém duchu
  • Technicky nedokonalé, vč. častých načítacích obrazovek
  • Pro někoho může být nezáživné a málo akční
8/ 10

Na papíře námět i hratelnost nezněla nijak převratně, o to víc pozitivně mě Cloudpunk nadchnuto a pohltilo. Především díky zajímavým postavám a rozhovorům. Hry podobného ražení dokládají zajímavost nezávislé herní scény a i když nepůjde zrovna o hru měsíce a mohl bych plno věcí vytknout, bavil jsem se skvěle.