Chorus - zajímavá vesmírná akce | Recenze

Chorus - zajímavá vesmírná akce

• 4. 1. 2022, 08:00

Trochu nečekaně dorazil na konci roku zajímavý vesmírný simulátor, kterých v poslední době moc není.

Žánr vesmírných stříleček je v současnosti hodně slabě zastoupený a vybavíme si maximálně pár titulů. Mě na mysl především vyskočí Elite: Dangerous, který mě bavil svým, v rámci možností, realistickým pracováním, nádhernými pohledy na vesmír a obrovským rozsahem „nekonečného“ vesmíru. Oproti tomu dnes recenzovaný Chorus se zaměřuje na spíše menší oblast, jednodušší mechanismy a zaměřuje se hodně na akci.

Zdroj: Deep Silver

Za hrou Chorus stojí spíše menší studio Fishlabs, které je známé spíše skrze svoje mobilní hry a tentokrát se rozhodli zkusit to s vysoko-rozpočtovou vesmírnou hrou. Hlavní hrdinkou je postava Nara, která byla členem kruhu, jakési vesmírné sekty, která se snaží ovládnout celou galaxii. Poté, co je přímým účastníkem jedné velmi ošklivé události, rozhodne se skončit a uklidit se do ústraní. Časem ji ale dožene svědomí a donutí ji se postavit proti svým původním ochráncům. Příběh má náznak temného sci-fi, ale není úplně dobře podán. Ze začátku dostanete opravdu přehršel informací, které budete těžko vstřebávat a posléze vám hra servíruje informace dost nevyrovnaně. Jsou tu hodně povedené hlavní mise, které vás posunou cestou kupředu, ale také jsou tu spousty zcela tuctových úkolů ve stylu někoho zabij nebo něco přivez.

CHORUS - Accolades Trailer [4K]

Hlavní postava vlastní také loď, která se jmenuje Forsaken a je poměrně chytrá. Obě hrdinky spolu často komunikují a postupně si vytvářejí hlubší přátelství. Ostatně ho budou na své cestě potřebovat. Loď má k dispozici celkem tři druhy zbraní – kulomet, raketomet a laser. Zbraní tak není moc, ale každá má svůj jasný účel. Kulomet je prostě univerzál, rakety mají sílu, ale jsou pomalé a laser slouží pro proražení štítu některých nepřátel. Zbraně si můžete postupně vylepšovat a stejně tak získávat modifikační bonusy. Hlubší RPG systém bohužel chybí.

Když máme výzbroj, můžeme se vydat do světa. Ten je hodně otevřený a skládá se z několika velikých oblastí. Ty jsou krásně provedeny a vymodelování velmi realisticky, nicméně časem si všimnete, že je to jen hezky připravená oblast ohraničená nedosažitelnými plakáty. Nicméně funguje to dobře a je to hezké na pohled. S povedeným zpracováním ale dost kontrastuje prázdnota, kterou celé prostředí působí. Jasně, jsou tu různé základny, obří lodě nebo nepřátelé, ale mezitím strávíte dlouhé minuty přesunem zcela prázdným prostředím, maximálně se tu a tam vyhnete nějakému meteoritu.

Jak jsme řekli, Chorus je hodně akční, a tak o souboje nebude nouze. Zbraně, které jsme si už vyjmenovali, musíte takticky používat podle typu a výzbroje soupeře. K tomu si přidejme několik schopností lodi, jako je třeba drift, který umožní letět jedním směrem a střílet jiným nebo dvě různé rychlosti pohybu. Ani hlavní postava není úplně neschopná a v průběhu hry získá zpět svoje speciální vlastnosti nazvané Rites. Mezi ně se řadí třeba rychlý přesun do zad nepřítele, který můžete s výhodou využít na těžce pancéřované lodě. Jestli můžeme něco opravdu pochválit, jsou to souboje s bossy. Ti jsou patřičně monumentální, často se jedná o obří lodě, které musíte postupně likvidovat na několika frontách a v tu chvíli hra hodně připomíná Hvězdné války.

Zdroj: Deep Silver

Pokud vše vezmeme celkově, jedná se o zábavnou leteckou akci, pokud se věnujete především hlavním úkolům. Bohužel občasné nedostatky hraní trochu znepříjemňují. Tu a tam je problém s navigací, kdy nemůžete najít váš správný cíl a někdy vám hra hodí hodně nevyvážené protivníky. K tomu si připočtěte to, že hra s checkpointy zrovna nehýří a je tu recept na nudné opakování. K dobru hře připočtěme velmi solidní cenu kolem 1000 Kč a máme tu zajímavou hru s tématem, které se tak často neobjevuje.

Klasický vesmírný akční simulátor, kterých ale moc není, takže je to do jisté míry unikátní věc.

Unreal Engine funguje více než dobře, takže hra vypadá, především na PlayStation 5, velmi dobře.

Trochu slabina hry. Sice je tu snaha o velikost a temnotu, ale v jednu chvíli vás hra masíruje hromadou informací, které nestihnete vstřebat, aby o chvíli později servíroval velmi nudné postavy a úplně zbytečné informace.

Ozvučení hry je bohužel hodně slabé a přitom epické vesmírné výjevy si přímo říkají o monumentální hudbu.

• neotřelý žánr
  • skvělé ovládání
  • pohledná grafika
  • slabší příběh
  • slabounké hudební ozvučení
  • řada repetitivních misí a úkolů
7/ 10

Velmi povedený vesmírný simulátor, kterých moc není. Povedený vzhled a naprosto precizní ovládání nabízí výbornou hratelnost, kterou kazí některé nedostatky a nedodělky. Celkově ale Chorus určitě doporučujeme. Navíc je za dobrou cenu.