Cat Quest 2 – recenze Pawsome edice | Recenze

Cat Quest 2 – recenze Pawsome edice

• 31. 7. 2020, 13:30

Dnes vychází oficiálně v krabicové verzi kompletní kolekce prvních dvou dílů Cat Quest. U této příležitosti pro vás máme recenzi.

První i druhý díl Cat Quest staví na podobných základech. De fakto lze říct, že jednička rozšířila původní hru o nový obsah a stejně tak některé funkce a možnosti. Především do akce se nevydá jedna samotná kočička, ale má s sebou i psího parťáka. Slyšíte správně, pokud bych měl nějak stručně charakterizovat Cat Quest, jde o kočičí diablovku. V rámci recenze se zaměřujeme na druhý díl Cat Quest, ovšem většina věcí platí i pro jedničku, protože inovací nepřišlo mnoho a zároveň platí, že pokud vás hra pohltí, užijete si oba díly stejně dobře. I z toho důvodu je právě vydaná Pawsome edice naprosto ideální cenově zvýhodněnou kombinací.

Kočičí (a psí) výprava

Pokud jste o této sérii nikdy neslyšeli, tak zde skutečně ovládáte kočičího bojovníka, s nímž se vydáváte zachránit celé magické království. Druhý díl kromě nového obsahu přidává i psího parťáka, což neznamená nic jiného, než přidanou možnost kooperačního hraní. Pokud chcete hrát sami, není problém a druhého člena partičky ovládá AI, vy se mezi nimi můžete kdykoli a snadno přepínat. Občas se mi stávalo, že umělou inteligencí řízený zvířecí spoluhráč nefungoval dle mých představ, ale to je věc běžná a častá i u titulů mnohem větších rozpočtů. Kooperace je hlavní změna a inovace, se kterou přišlo druhé pokračování Cat Quest, jinak jsou to prakticky totožné hry. RPG prvky se zde smrskly na úplný základ, ale zatímco některé hry pak působí až příliš ořezaným dojmem, zde bych to naopak vyzdvihl jako pozitivum. Na konzoli se díky tomu hra perfektně ovládá a naprosto mě pohltila. Může za to i docela rychlé levelování zvířecích postaviček, stejně tak bohaté odměny v místních dungeonech, díky čemuž se dostavuje klasické říkání si „tak ještě tenhle jeden dungeon a končím“, načež následuje další a další.

Cat Quest: Pawsome Edition (Cat Quest II) - Nintendo Switch, PS4 - Retail - Trailer

Návyková diablovka

Z hlediska hratelnosti vlastně nenabízí Cat Quest nic nového či převratného, ale celý mix funguje návykově. Moderní akční RPG, v němž můžete používat jak útoky nablízko, tak magii na dálku, úhybný manévr slouží pro vykrytí útoků nepřátel a tak pořád dál. Chybět nesmí ani prozkoumávání místního světa a všudypřítomné dungeony ukrývající bohaté odměny pro vylepšení postaviček. Na podobném jednoduchém konceptu staví i příběhová část hry, v-rámci níž klasicky zachraňujeme svět (rozumějte království). I když papírově možná tuctová záležitost, vývojářům se všechno podařilo poskládat do hodně zábavné formy. Vděčíme za to určitě i oku lahodícímu grafickému podání a především – Cat Quest je prostě oddechovkou jak se patří. Žádné složité přemýšlení, ale perfektní a přímočará diablovka zase v trošku jiném kabátku. Samozřejmě chápu a beru, že pro někoho bude všechno možná až moc jednoduché, nabídka zbraní málo rozmanitá, ale mě to nic nekazilo na celkovém hraním prožitku. A o ten jde především. Snad jediná výtka by byla k samotným dungeonům, kterých jsou zde vyšší desítky. Alespoň v jejich případě bych ocenil větší rozmanitost a různorodost. V tomto směru je naštěstí délka první i druhé hry přiměřená, protože všechno skončí tak akorát, než se vám to okouká. Do poslední chvíle jsem všechno doslova hltal a těšil se, až prozkoumám každičkou jeskyni na mapě a veškeré vedlejší úkoly. Ani nedokážu říct, čím přesně ve mně tyto potřeby Cat Quest vyvolalo, ale funguje to.

Zdroj: PQube

8. srpna nový update zdarma pro všechny

Zanedlouho do hry míří nový velký update, který přinese řadu zajímavých změn. Nebýt toho, určitě by moje výtka směřovala k rychlosti cestování. Občas se totiž po mapě musíte přesouvat na opravdu velké vzdálenosti, což je skoro jediná nudná část, ale ta zároveň zmizí. V rámci patche tvůrci přidají možnost sprintování pro rychlejší přesun, což rozhodně kvituji. Kromě toho přibudou i noví nepřátelé v mořích okolo hlavní mapy, takže ideální příležitost si hru znovu pustit i pro ty, kdo jí již mají za sebou. Velký update bude pro všechny zdarma, ať už máte původní samostatné Cat Quest 2 nebo si koupíte aktuální Pawsome edici. To vám mimochodem můžu jen doporučit, protože Cat Quest předčilo mé očekávání a dělá čest indie žánru.

Jednoduché, ale zábavné a chytlavé RPG v kresleném světě.

Silná stránka hry, kreslený styl odpovídající nezávislému hernímu žánru v tomto případě funguje skvěle, i když nemusí sednout každému. To už ale jde o ryze subjektivní dojem a preference.

Kočičí a psí bojovníci zachraňují svět. Scénáristé asi těžko dostanou Nobelovu cenu za literaturu, na druhou stranu u některých hlášek nebo událostí se dokážete pousmát, což bereme jako splnění hlavního úkolu hry.

Klasické moderní akční RPG, u kterého platí, že v jednoduchosti je krása. Kombinace všech herních aspektů zajišťuje návykovost a design celého světa vás neustále táhne kupředu.

Dialogy nejsou namluvené (ani "namňoukané"), jinak hudební podkres skvěle ladí s vizuálním stylem

Díky jednoduchému konceptu je ovládání naprosto přirozené, na L a R tlačítka a páčky ovladače si navolíte schopnosti zvířecí postavičky a můžete se vydat do akce.

První ani druhý díl nejsou nijak dlouhé, celou Pawsome edici dohrajete za cirka 15 hodin, na kompletní splnění všeho počítejte něco přes 20.

• Lákavé novinky v chystaném updatu
  • Chytlavá hratelnost
  • Hezká kreslená grafika
  • V jednoduchosti je krása a kouzlo této hry
  • Druhý díl s lokální kooperací pro dva
  • Pro někoho až moc jednoduchý koncept
  • Dungeony by si zasloužily větší rozmanitost
9/ 10

Cat Quest velmi mile překvapilo. Nabízí nenáročný a herním stylem jednoduchý RPG zážitek, zvířatům coby hlavním hrdinům to v kresleném stylu a se středověkým vybavením sluší. Společně s velkým srpnovým updatem můžeme celou Pawsome edici rozhodně doporučit. Cat Quest je důkazem, že i nezávislí tvůrci dokážou přijít s chytlavou hrou, u které se několik hodin skvěle pobavíte.

• Oddechovka
  • Lokální kooperace