Cannibal Cuisine - trochu drsnější vaření | Recenze

Cannibal Cuisine - trochu drsnější vaření

• 30. 1. 2022, 09:00

Variace na Overcooked přináší zjednodušenou hratelnost, ale také některé nové prvky.

Overcooked je fenomén mezi kooperačními hrami, které se dají hrát ve více lidech na jednom gauči, a tak je jasné, že se najde i celá řada jeho klonů. Jedním z nich je právě Cannibal Cuisine, které celý koncept trochu zjednodušuje a přidává také trochu své invence.

Cíl hry je hodně podobný. Máme tu recepty, které je třeba uvařit v jednom nebo až čtyřech hráčích, aby uspokojily choutky místního božstva Hoochooboo. To má ale skutečně vytříbené chutě, protože v nich jsou dost podivné ingredience jako mozky, ruce a další části těla. Musíte se tedy vydat na lov turistů, zabít je a vařit z jejich částí doplněných různou zeleninou. Námět hry je to celkem morbidní, ale už ze stylu hry snad musí být každému jasné, že je to nadsázka.

Zdroj: Rocket Vulture

Vaří se tu přímo na ohni na rožni a je třeba kombinovat dvě a více surovin, hlídat si čas, aby se vše nespálilo a potom včas nakrmit svého boha. Ten je totiž netrpělivý a každý jeho požadavek na jídlo má jen omezenou platnost. Navíc čím rychleji to stihnete, tím více bodů získáte, a to vám zajistí možnost dostat se do dalších kol. Pokud se vám totiž nepovede kolo dohrát aspoň na jednu hvězdičku, nemůžete pokračovat dál. A některá kola skutečně nejsou lehká, takže vaše koordinace bude muset být hodně precizní.

Stejně jako v Overcooked si můžete zvolit svého kuchaře, ale volba se omezuje jen na pár stylů oblečení a barvu vašeho lovce. I tak si ale můžete vytvořit dostatečně odlišnou postavičku, abyste se odlišili od kolegů. Tady by ale rozhodně byl prostor pro otvírání dalších obleků a bonusů. Ještě jedna novinka se liší od konkurence, a to jedna schopnost, kterou si každý z vás může vzít. Potřebujete se po mapě pohybovat rychleji? Vezměte si dash. Pokud potřebujete rychle vařit, vezmete si plamen a pokud máte problém s životem, jsou tu léčivé totemy. Poměrně zajímavá drobnost dokáže šikovně zjednodušit danou úroveň.

Cannibal Cuisine - Launch Trailer | PS5, PS4

Hra nabízí dvacet hlavních úrovní společně se čtyřmi bossfighty a pár dalších bonusových kol v Egyptě. Postupně se podíváme do čtyř různých prostředí (džungle, sopka, chrám, pláž), ze kterých se také odvíjí obtížnost. Někde musíte postupovat přes pohybující se lodě, někde se vám do cesty staví skály a vy je musíte ničit bombami, a navíc turisté se nenechají zmasakrovat jen tak a brání se. Časem se vám do cesty dostanou také pohybující se plošinky, spínače a jednosměrné cesty. To všechno musíte řešit v čím dál těžších a komplexnějších úrovních.

Zdroj: Rocket Vulture

Speciální částí jsou souboje s bossy, které jsou zcela odlišné od ostatních kol. Někde budete masakrovat vlny turistů, jinde třeba musíte zabránit, aby turisté prošli přes celou mapu a dojde také na závod na rychlost. Jsou to příjemné změny, které ale také není vždy jednoduché splnit. Pokud navíc chcete hru dokončit na platinu, musíte všechna kola dohrát na tři hvězdičky, a to bude na dlouhé hodiny.

Oproti Overcooked nabízí Cannibal Cuisine trochu slabší prezentaci a je vidět, že grafika zkrátka není tak vymazlená. Mapy jsou spíše jednodušší a prostředí není tak detailně kreslené. Na druhou stranu neztrácí svou osobitost a zjednodušený herní systém je příjemně osvěžující. Prostě jdete do mapy a jedete, žádné zjišťování komplikovaných mechanik jako u Overcooked.

Zdroj: Rocket Vulture

Občasné problémy spíše plynou z některých bugů, jako že se dostanete mimo obrazovku, zaseknete se mezi kameny, případně se stane nějaká nestandardní situace, jako že vás třeba kameny uzavřou v místě, kde nemůžete nic dělat. Naštěstí se to neděje často, a tak to hru vyloženě nekazí. Horší je to občas s pohledem kamery, která vám trochu zkresluje perspektivu a někdy neodhadnete, co je vlastně výše a co níže, ale opět je to o tréninku.

Zdroj: Rocket Vulture

Celkově je Cannibal Cuisine příjemnou jednohubkou, kterou jsme dohráli za dva večery. Pokud bychom chtěli získat všechny trofeje, bylo by to na mnohem déle, ale to už je na každém z vás, zda mu to za to stojí. Pokud tedy hledáte hru, která by vás s partnerem zabavila na nějaké ty hodiny, neuděláte chybu. Navíc si myslím, že tohle je přesně hra, která jednoho dne bude jako PS Plus titul.

• zajímavý koncept
  • vlastní nápady
  • různé schopnosti