Call of Duty: Black Ops Cold War – dojmy z bety | Preview

Call of Duty: Black Ops Cold War – dojmy z bety

Otestovali jsme multiplayerovou betu nového CoD, jak se nám líbí?

Do betaverze jsem naskočil ještě před velkým víkendem, kdy se otevřela všem. Ve čtvrtek přesně v 19:00 byly spuštěny servery pro hráče s předběžným přístupem a první okamžiky a odehrané zápasy byly tradičně lehce zmatené. Platí to prakticky vždy – nikdo ještě detailně nezná mapy, se vším se seznamuje a souboje jsou většinou o překvapení obou stran. Těžko hledat nějaký systematický postup či spolupráci v rámci náhodně sestaveného týmu. Ale to je obecný problém všech online stříleček, které si opravdu naplno můžete užít hlavně v uzavřené skupině. Od prvního okamžiku jsem však měl z bety dobrý dojem a dle toho, jak jsem měl načtené dojmy zahraničních redaktorů, kteří měli možnost prozkoumat Cold War již v rámci Alpha verze, se toho i dost proměnilo.

Jedná se sice o betaverzi, která nabízí jen určité ochutnávky a nalákání, plus si právě v ní tvůrci vyhodnocují efekt různých úprav a ladí vybalancování. Základní herní menu a rozložení Black Ops Cold War vychází ze zaběhnutého konceptu a v tomto směru žádného fanouška nepřekvapí. Již zde fungovaly určité možnosti upravitelnosti, za své úspěchy v bojích získáváte body a stoupáte po úrovních. To s sebou přináší odemykání nových možností i výhod, kapitolou sama pro sebe se stává Gunsmith area – určená pro úpravu a vylepšování konkrétních zbraní dle toho, jak je v praxi používáte. Patrně tomu nebude třeba věnovat žádnou speciální pozornost, každý si určitě oblíbí svou preferovanou specializaci a jak za ni bude hrát, tak se dočká i nových a nových možností ohledně vylepšování preferovaných zbraní. V minulých letech se obměňoval podobný koncept, nicméně tentokrát se Cold War vydává směrem k větším detailům. Každé dostupné příslušenství a bonusový prvek je zde detailně popsán a technicky vyspecifikovaný. Věřím, že právě v kompletní plné verzi hry to zajistí rozmanitost při kombinaci odlišného příslušenství. Obecně nabídka zbraní je vcelku standardní a čítá rozmanité kousky všech možných kategorií. Osobně z pohledu běžného občasného hráče na mě zbraně již nyní v beta fázi působily vybalancovaně a postupně jsem začal zjišťovat své vlastní a odlišné preference i dle aktuální mapy a herního módu. Přesuňme se již na rozbor konkrétních situací, prezentovaných map i herních módů.

Tip

Zahrajte si betu, dosáhněte 10. úrovně a budete odměněni speciálním Blueprintem pro SMG v plné verzi hry.

Výběr obsahu pro betaverzi se vývojářům z Treyarchu skutečně povedl a i když se jich točí pár stále dokola, ukazují krásně možnosti i rozmanitost v bojích. Jakmile je sestavený tým, tak před startem bojů ještě probíhá anketa o tom, kterou ze dvou nabízených map si zahrajete. Doufejme, že to v praxi nesklouzne k tomu, aby se některé obecně méně oblíbené mapy skoro nehrály. Obecně se dá říct, že zde platí to, co šlo prohlásit i o minulých dílech Call of Duty. Všechny mapy jsou promyšlené a propracované do posledního detailu (i když stále probíhá jejich ladění) a zároveň né každá je vhodná a bavila mě v každém herním módu.

Call of Duty: Black Ops Cold War - Beta Trailer | PS4

Pojďme si říct konkrétní příklady a představit některé mapy a společně s nimi i jejich vhodnost pro dané módy. Pro začátek zde máme mapu Satellite, ze které mám takové nejvíce rozporuplné dojmy. Je zasazena do Angoly v centrální části Afriky, prostředí plné písčitých dun, skalnatých útvarů a s havarovaným letadlem uprostřed. Nejvíce otevřená mapa z prezentované nabídky na jednu stranu nabízí hodně přirozených úkrytů, ale právě při nekoordinovaném hraní se z ní stává řežba, ve které jde hodně o náhodu a velmi často dochází spíše k náhodným střetům. Na druhou stranu věřím, že si zde přijdou na své fanoušci odstřelovaček a ty ostatní zase pobaví kombinace s částmi mapy určenými pro blízké střety, respektive obcházení si protivníků zezadu, abyste mohli číhající snipery zaskočit. Nejvíce mi Satellite sedělo v klasickém a obyčejném Team Deathmatch. Jeho řekl bych vylepšenou podobou se stal herní mód Kill Confirmed, kdy stále bojujete v týmovém duchu, ale zastřelením protivníka to nekončí. Zůstane po něm totiž na zemi tag, který musíte v časovém limitu sebrat a až poté získává tým potřebný bod. Hezky to umocňuje celou akci a nutí k většímu riskování a nabíhání do teoreticky nebezpečných pozic. Defenzivním přístupem těžko uspějete a kempování je vám ve finále k ničemu. Kill Confirmed mě během testování bavilo asi nejvíce na mapě Cartel, která je střední velikosti a zasazená do prostředí džungle a v prvním Alpha testu vůbec nebyla. Kombinuje se otevřené prostředí s interiéry a i když obecně odezva komunity na ní nebyla příliš dobrá, podle mě jde jen o čas. A vzhledem k relativní složitosti se chce nejprve mapu skvěle naučit a poznat.

Perfektně navržená mapa hlavně pro mód Domination je Moskva. I přes malou velikost zde dobře fungují respawn pointy, jste neustále středem akce a relativně rychle se zde zorientujete. Nebudeme zde veškerý obsah do detaily rozebírat, ale zmínit musím prvotní zkušenosti s novým VIP Escort módem. Prakticky nic nového pod sluncem – jeden tým musí eskortovat svého VIP člena vybaveného pouze pistolí – a ten druhý se v tom snaží zabránit. Občas se z toho stávala v praxi nepřehledná a častokrát naprosto neorganizovaná akce, v níž úspěch závisel spíše na náhodě. Věřím však, že jakmile se hráči globálně vše více naučí, půjde o zábavný mód. Navíc je opravdu jako dělaný právě pro hraní a koordinaci v rámci party přátel. Subjektivně nejlepší a nejzajímavější mapu jsem si nechal na závěr – Armada zasazená do prostředí Severního Atlantiku nabízí rozmanité prostředí a tím pádem i souboje rozmístěné na dvojici lodí a v ponorce. Užijete si zde přesuny po moři (kdy se nabízí více cest – ať už plavání nebo třeba vodní skútr) a celkový audiovizuální zážitek jsem si z této mapy odnesl také nejlepší. A z tohoto pohledu pak vše ještě vyšperkuje i PS5 verze hry.

Dnešní dojmy z betaverze Call of Duty: Black Ops Cold War měly za cíl jen lehce nastínit, co můžete očekávat. A závěrem mohu prohlásit, že jsem se skvěle bavil a věřím, že si online hraní i v plné verzi budou užívat hráči všech dovednostních úrovní. Nečekejte úplně převratné změny v hratelnosti, stále si koncept drží svůj styl, ale přesto se posouvá kupředu. Beta mě nalákala a dobrou zprávou je, že hra oficiálně vychází již prakticky za měsíc. Navíc i během následujícího víkendu si vše můžete vyzkoušet na vlastní kůži, protože bude ještě probíhat poslední vlna testování na PlayStation 4.

Komentáře (0)

Pro komentování musíte být přihlášeni.
Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.