Bus Driver Simulator | Recenze

Bus Driver Simulator

• 19. 12. 2020, 18:00

Do Ruska i do Německa za volantem pořádného stroje!

Na poli simulátorů jízdy s autobusem vzniká konkurence a na první pohled by mohlo dojít i k jejich záměně. Zatímco před rokem vyšel Bus Simulator, který je vizuálně i herně vcelku slušný a chystá se na příští rok nové modernější pokračování, nyní se k nám dostala na recenzi kopie Bus Driver Simulator. Ano, důležité je navíc slovíčko Driver v názvu této hry, které byste neměli přehlédnout, protože jde vskutku o jinou hru.

Námět Bus Driver Simulator je jasný a strohý – stáváte se řidičem autobusu a musíte plnit jednotlivé šichty. Do velké míry budeme srovnávat se zmíněným konkurentem bez slovíčka Driver a už v prvním aspektu dnes recenzovaná novinka značně pokulhává. Opravdu se pouze vydáváte na jednotlivé dílčí jízdy a chybí zde jakákoli komplexnost, v rámci níž byste spravovali celou přepravní společnost nebo vytvářeli vlastní linky. Kromě samotné jízdy se sem dostal jediný prvek navíc – za jednotlivé jízdy vyděláváte peníze a ty pak využíváte na pořízení nového autobusu do své garáže. Tím však cokoli nad rámec běžné jízdy a zastavování na zastávkách končí.

Hra obsahuje dvojici map nebo chcete-li lokací, kde se nachází jednotlivé autobusové trasy. Jednak jde o německý Kolín a také ruské město Serpuchow. Tím už se dostáváme k prvnímu a bohužel né poslednímu zásadnímu problému Bus Driver Simulator: technické zpracování. Pochopitelně grafika není vždycky tím nejdůležitějším, i když zrovna v případě řekněme realisticky působících simulátorů ji beru coby důležitý aspekt. Vizuálně bych tento titul nicméně zařadil někam na přelom PlayStation 2 a 3. Stručně řečeno hra vypadá odporně, nemluvě třeba o zpětných zrcátkách, pohled do nich mě spíše rozesmál, v praxi jsou však nepoužitelné. Nemluvě o texturách, modelech, postavách, pohybech… vlastně všem. Snad jedině samotné modely autobusů jsou jakžtakž. Navíc až kupodivu i v této podobě hra ani neběží na PS4 Pro zrovna plynule a opravdu těžko věřit, že se jedná o titul z roku 2020.

Zdroj: United Independent Entertainment GmbH

Musím se přiznat, že na hře se mi velmi těžko hledají nějaká pozitiva. Jistě, opravdu největší nadšenci a fanatici do řízení autobusu možná řadu zmíněných věcí do určité míry překousnou. A věřím, že i takoví se mezi hráči najdou. Snažil jsem se i já, horší však je, že se nepodařilo zvládnout ani další důležitý aspekt – ovládání. Nevím, jak o tom vývojáři přemýšleli, ale schéma odporuje všem zvyklostem na PS4. A naopak já jsem si na to, co zde bylo navrženo, nezvyknul doteď. Především levá páčka neslouží pro zatáčení, ale otáčíte jí kamerou, zatímco pro točení volantu slouží výhradně a jen ta pravá. Celou dobu mi to nešlo přes prsty, dokola a dokola jsem místo zatáčení otáčel kamerou. Důsledky podobného omylu asi netřeba detailněji rozebírat, jen nechápu, kdo něco podobného vymyslel.

Bus Driver Simulator se na PlayStation Store objevilo z ničeho nic bez oznámení dopředu. A možná už chápu důvod tichosti vydání, protože se opravdu nejedná o dobrou hru. Svému konkurentovi nešahá ani po kolena a chystaný Bus Simulator 21 při srovnání vypadá, jako kdyby mezi oběma tituly byl rozdíl několika generací konzolí.

• Vyzkoušíte si, jaké je to být řidičem autobusu
  • Budete soucítit se všemi řidiči autobusu
  • Dvojice měst a vcelku hodně tras i vozidel
  • Technicky i graficky jedna z nejhorších her na PS4
  • Ovládání
  • Míra a hloubka propracovanosti
3/ 10

Bus Driver Simulator nedokáže zaujmout prakticky ničím. Hodně bídné vizuální zpracování odpovídá maximálně PlayStation 2, navíc ani po herní stránce neobsahuje vůbec nic zajímavého či zábavného. Strohost zpracování čisté šichty řidiče autobusu by mohlo fanoušky zaujmout, pokud by vše alespoň fungovalo realisticky.