Asterix & Obelix: Slap Them All! - mlátička ze staré školy | Recenze

Asterix & Obelix: Slap Them All! - mlátička ze staré školy

• 7. 1. 2022, 08:00

Oba hrdinové klasických komiksů se vydávají proti římským legiím v nádherně vypadající akci. Bude to ale stačit?

Řada z vás určitě, stejně jako já, zná komiksy s francouzskými hrdiny Asterixem a Obelixem. Jejich příběhy z poslední galské vesničky, která odolává nájezdu římských legií se dočkaly desítek komiksových sešitů, nespočtu animovaných filmů a také několika hraných. V herních vodách je ale tahle značka trestuhodně zanedbaná. Pokud vynecháme některé staré tituly, které dorazily ještě na gameboy, tak relevantní je momentálně prakticky jen série XXL, která je ale stylově hodně odlišná oproti dnes recenzovanému Slap Them All!.

Zdroj: Microids

Nový titul je totiž naprosto klasická mlátička, která by se více než co jiného hodina na hrací automaty. Postupujete zleva doprava, ničíte vlny nepřátel, občas se zaseknete, protože hra vás dál nepustí, dokud všechny neporazíte, a tak stále dokola. K dispozici máte základní útoky, nějaké to kombo, možnost blokovat a uhýbat. A to je vlastně všechno. Proti vám přichází čím dál více a čím dál silnější protivníci. Někteří vás budou ostřelovat z dálky, jiní přijdou přímo na tělo a pokud si dáte trochu vyšší obtížnost, můžou vás sundat během chvíle.

ASTERIX & OBELIX Slap Them All Trailer (2021)

Postupně procházíte celkem padesáti levely, které tematicky zapadají do příběhů obou hrdinů a navštívíte tak samozřejmě vesničku, přilehlé lesy, ale třeba také pirátskou loď. Trochu problém je, že náplň je prakticky totožná a nečekejte žádné postupné odemykání schopností, nových postav nebo například rozdělování bodů. Zkrátka postupujete, bojujete, dorazíte do konce a znovu. Ale na druhou stranu přesně tohle je náplň klasických bojovek.

Pokud se ještě jednou vrátíme k automatovým bojovkám, tak jejich výhodou byla možnost hraní ve více lidech najednou a přesně to nabízí také Slap Them All. Hra vás k využití kooperace přímo vybízí, protože pro jednoho hráče je poměrně dost těžká, a navíc si neužijete tolik zábavy. Pokud se tak rozhodnete, jeden z vás se ujme Asterixe, druhý jeho prostorné kamaráda Obelixe a vyrazíte do bitvy společně.

O co se může nový Asterix a Obelix hodně opřít je grafické ztvárnění. Naprosto přesná stylizace, kterou můžete znát z kreseb René Gosciniho a Alberta Uderza přímo ožívá pod vaším ovladačem a vypadá úchvatně. Vzhled postav, propracovanost pozadí, ale i animace přesně odpovídají kresleným filmům a je radost se na ně koukat. V té souvislosti je škoda hodně odfláknutých předělových „animací“, které jsou zpravidla tvořeny statickým obrázkem a pár vysvětlujícími texty. Ani nadabováno není vše.

Asterix & Obelix Slap Them All! je povedená bojovka, ale jen pro toho, kdo přesně takovou hru hledá. Pokud máte chuť na nějakou plošinovku, sáhnete raději jinam, protože tady skutečně nic víc než procházení levelů a bojování není. Na druhou stranu, pokud máte tenhle typ her rádi, nebo si rádi vzpomenete na dřívější zážitky u automatů, určitě se, především ve dvou, pobavíte. Jen je škoda, že cenovka nešla do začátku trochu níže, pak by to bylo mnohem jednodušší doporučení.

• skvělé grafické zpracování
  • přesně podle komiksu
  • možnost kooperace