Assassin’s Creed Valhalla – Dawn of Ragnarök | Recenze

Assassin’s Creed Valhalla – Dawn of Ragnarök

• 4. 4. 2022, 10:00
  • Ivan Herman

Ubisoft přichází s ambiciózním a doposud největším rozšířením pro AC: Valhalla. Co nabízí za novinky a jak se hraje?

Nejnovější přírůstek série Assassin’s Creed s podtitulem Valhalla tu je s námi už rok a půl, takže zahájil druhou sezónu svého života. Ubisoft dal přednost rozšiřováním této značky před novým pokračováním, byť letos na podzim už všichni očekáváme plnohodnotný další díl. V rámci nové sezóny Valhally byl vydán doposud největší přídavek s názvem Dawn of Ragnarök, který bych osobně označil spíše coby datadisk, než klasické běžné DLC. I z toho důvodu mu věnujeme klasickou recenzi a řekněme si, jak se povedl a co zde na hráče čeká.

Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök - Cinematic World Premiere | PS5, PS4

Ještě před rozebíráním herní náplně je hodno zmínit, že i samotná základní hra je dost mohutná a dokončení vám zabere desítky hodin. Respektive pro kompletní splnění obsahu se patrně nedostanete pod stovku. Ani aktuální DLC na tom není špatně a příběh zde vystačí cirka na 10 hodin. Z podstaty věci zároveň vyplývá, že rozšíření doporučujeme těm, kdo mají celou Valhallu kompletně za sebou. Lze ho sice z menu spustit okamžitě, přičemž obdržíte automatický boost postavy, ale není to ono. Tudíž nejdříve byste měli řádně projít základní hrou a dostat svoji postavu na úroveň 340. Ano, čtete správně, toto je skutečně doporučený level, a tak by se do světa Rarnaröku měli vydat opravdoví matadoři, byť volitelně může i vaše postava na nižším levelu dostat boost. Samotný příběh nového DLC není špatný, byť se úplně nevyrovnává vysoko nastavené laťce z hlavních her série Assasin’s Creed. Především se dostáváme do fantasy světa a prostředí, které je plné mytologie a božstev. Je otázka, nakolik zrovna toto bude hráčům a fanouškům série sedět, protože úplně spjaté to s ní není a v běžném prostředí mám prostě Assasin’s Creed radši. A jestli jste si oblíbili Eivor v základní hře, tak budete také zklamáni – protože hlavní hrdina (nebo hrdinka, dle vaší volby) se zde po vypití speciálního lektvaru přeměnil do božského Ódina.

Zdroj: Ubisoft Entertainment

Z hlediska příběhu a prostředí tak je skutečně všechno nové, ale po chvilce hraní začnete zjišťovat, že to je spíše jen lehce kosmeticky převlečené. Jistě, jsou v Dawn of Ragnarök určité nové prvky v hratelnosti, ale v zásadě se hraje pořád stejně a připadáte si stále jako v základní hře z listopadu 2020. Každý si přitom musí sám říct, jestli chce ještě to samé o několik hodin déle anebo už prvky i hratelnost omrzela. Asi největší inovací se stal Hugr-Rip, speciální trpasličí artefakt, který umožňuje z mrtvých protivníků vysát jejich schopnosti. Z počátku mě ani ten příliš nezaujal, ale jakmile si ho vylepšíte, dokážete si s ním užít zábavu. Lze s ním totiž třeba zmrazit skupinku nepřátel pomocí zbraně napuštěné ledem nebo využít teleportační šípy pro zabíjení na dálku.

Přehled trofejí ke hře, i k tomuto DLC, najdete v naší kartě hry.

Zdroj: Ubisoft Entertainment

V novém světě Svartalfheim, kam se vydáváte na toto putování, lze využívat i nové síly havrana. Přeměna do jeho těla umožňuje vcelku efektivní zabíjení ze vzduchu i rychlé přesuny, nicméně tyto novinky lze využívat opravu jen v této nové lokaci. Všechny nové aktivní schopnosti vypadají a zní hezky, chvilku si s nimi užijete srandu a zábavu, na druhou stranu, když jde do tuhého při soubojích s bossy, stejně patrně jako já sáhnete k ověřeným a původním technikám. Mimochodem co se týká Svartalheimu nečekejte také žádné úchvatné okouzlení. Jak jsme totiž zvyklí na obrovské světy v Assasins’s Creed, tak zde si najednou připadáte skoro stísněně. Opravdu nepůsobí nijak monstrózně a jeho design jako by byl oproti původní hře velmi strohý a prázdný.

Zdroj: Ubisoft Entertainment

Po audiovizuální stránce opět musím říct to, co plyne z celého nádechu dnešní recenze – jsme prostě ve Valhalle. Od běžného DLC bych ani víc nečekal, ale zde nás Ubisoft lákal pomalu jako kdyby šlo o novou hru. Není tomu tak a s cenovkou tisíc korun bych od datadisku čekal trošku větší posun. Audio doprovod je tradičně skvělý a právě tomu vděčíme za navození atmosféry a vyrovnává menší zklamání ve vizuální stránce. Přestože jsme v novém fantasy prostředí, máte dojem jen lehkého přeskinnování a modely postav či animace obličejů nejsou úplně na špici. Zkrátka od vydání původního AC: Valhalla uplynul rok a půl, během kterého vyšlo plno skvělých her a když se podíváte do DLC Dawn of Ragnarök poté, co jste si užili v krásném prostředí nového Horizonu, těžko zde budete nadšeni nebo něčím pozitivně překvapeni. Jestli jste si ale základní hru užívali, její bohatý obsah vám nestačil a neočekáváte velké změny, pak je aktuální DLC přesně pro vás.

• Velká porce obsahu
  • Nový herní svět
  • Jestli vás bavila Valhalla, bude Ragnarök bavit stejně
  • Pár nových nápadů a schopností
  • Prodejní cena
  • Mytologie mi do série AC takto nesedí
  • Inovace či rozdílnou hratelnost neočekávejte
  • Prakticky jen přeskinovaná původní hra

Dawn of Ragnarök není špatným rozšířením, jde prostě o klasické DLC, od kterého nemůžeme čekat inovace jako v plnohodnotné nové hře. Vydavatel jen dle našeho názoru trošku přestřelil s prodejní cenou, jíž hodnota úplně odpovídá. Další hodiny se zde budete bavit stejně jako v základním Valhalla, pokud vás tedy hratelností ještě neomrzela.